Starlight

loogoo

Πανδημία - Πόσο σας έχει επηρεάσει;

 
Κάντε το τεστ και δείτε πόσο σας έχει επηρεάσει η πανδημία ψυχολογικά.

   Η ψυχολόγος του περιοδικού και όχι μόνο, Ασπασία Πίζγα, έφτιαξε για εμάς ένα γρήγορο τεστ, που περιλαμβάνει βασικές παραμέτρους που επηρεάζονται σε καιρό πανδημίας και μας προτείνει τρόπους για να θωρακίσουμε την ψυχική μας υγεία.
 
pandemic2073
   Η παρατεταμένη καραντίνα πέρα από υποχρεωτική είναι και αναγκαίο μέτρο για την προστασία της δημόσιας υγείας, ωστόσο, καθώς δεν είμαστε όλοι συνηθισμένοι σε τέτοιες αλλαγές, όπως και σε ενδεχόμενο κίνδυνο να νοσήσουμε, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναφέρουν ψυχοσωματικές ενοχλήσεις, συνήθως παροδικές. Κάντε το τεστ, για να δείτε πόσο έχει επηρεαστεί η ψυχική σας υγεία και διαβάστε παρακάτω τρόπους για να διατηρήσετε τη διάθεση και την ψυχική σας υγεία.
 
pandemic2074
Για κάθε μία πρόταση που συμφωνείτε προσθέτετε ένα βαθμό. Οι απαντήσεις σας αφορούν τις τελευταίες 20 μέρες.

1) O ύπνος μου είναι διαφορετικός. Κοιμάμαι πολύ περισσότερο ή πολύ λιγότερο από ό,τι συνήθιζα ή τελευταία έχω διακοπτόμενο ύπνο.
2) Ανησυχώ υπερβολικά μη νοσήσω
3) Κάνω συνέχεια αρνητικές σκέψεις
4) Διαβάζω όλη μέρα δυσάρεστες ειδήσεις στα social media
5) Όταν ακούω ή διαβάζω για ένα σύμπτωμα νομίζω ότι το έχω και εγώ μετά
6) Τρώω πολύ περισσότερο ή λιγότερο από ότι συνήθιζα
7) Έχω έλλειψη συγκέντρωσης
8) Θέλω να κάθομαι όλη την ώρα και να μην κάνω τίποτα
9) Έχω γαστρεντερολογικές ενοχλήσεις όταν αγχώνομαι
10) Τελευταία θυμώνω πιο εύκολα και δυσκολεύομαι να παραμείνω ψύχραιμος/η
11) Τελευταία νιώθω έντονη κόπωση, χωρίς όμως να δικαιολογείται από την εργασία μου
12) Οι σκέψεις μου τρέχουν συνεχώς
13) Τελευταία είμαι πολύ κυκλοθυμικός/ή
14) Έχω ξαφνικές φοβίες που δεν είχα παλιά
15) Ξοδεύω υπερβολικό χρόνο στο διαδίκτυο
16) Κάνω πολλές αγορές στο διαδίκτυο υπό το φόβο ότι θα ξεμείνω από προϊόντα
17) Όταν αγχώνομαι νιώθω βάρος στο στήθος ή κόμπο στο λαιμό
18) Τελευταία παθαίνω κρίσεις πανικού (για όσους είχαν παλιά, οι κρίσεις έχουν επανέλθει)
19) Έχω αμελήσει την προσωπική μου υγιεινή και φροντίδα μέσα στο σπίτι
 
pandemic2075
 
Πώς θα νιώσω ψυχολογικά καλύτερα εν μέσω πανδημίας

   Ο κάθε άνθρωπος βάσει των εμπειριών και της προσωπικότητας που έχει καλλιεργήσει από μικρή ηλικία, έχει διαφορετική διαχείριση σε δύσκολες καταστάσεις. Γι’ αυτό και βλέπουμε άλλοι άνθρωποι να μη χάνουν ποτέ το χαμόγελό τους και άλλοι άνθρωποι, ακόμα και όταν τα δύσκολα τελειώνουν, να παραμένουν αγχωμένοι. Η ψυχική υγεία χτίζεται από μικρή ηλικία, γι' αυτό και ιδιαίτερα όσοι έχουν παιδιά είναι σημαντικό να φροντίζουν να γίνουν πρότυπα για τα παιδιά τους. Τα παιδιά μιμούνται τις συμπεριφορές, τη στάση ζωής και τις αντιδράσεις μας.

Απλοί τρόποι για να αποκτήσουμε μια πιο θετική στάση ζωής εν μέσω πανδημίας.

- Φρόντισε τον εαυτό σου όπως θα φρόντιζες ένα φίλο που περνάει δύσκολα. Έχετε παρατηρήσει ότι ενώ κάποιες φορές ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε μας φαίνεται βουνό, αλλά όταν ένας καλός μας φίλος δυσκολεύεται, έχουμε περισσότερη ενέργεια να τον ακούσουμε και να το φροντίσουμε; Δείτε τον εαυτό σας στον καθρέφτη και εξωτερικεύστε τις σκέψεις και τους φόβους σας. Στη συνέχεια γράψτε πώς θα βοηθούσατε ένα φίλο που έχει παρόμοιο πρόβλημα.
 
pandemic2076

- Κράτα ημερολόγιο. Το ημερολόγιο χρησιμεύει όχι μόνο στο να εκτονώνουμε τα συναισθήματά μας αλλά και να ξαναγυρνάμε σε παλιές αναμνήσεις από στιγμές που δε νιώθαμε καλά και να βλέπουμε την πρόοδο που έχουμε σημειώσει. Ακόμα και αν περνάμε μια δύσκολη φάση, θα δώσει τη θέση της σύντομα σε μια καλύτερη περίοδο. Κάνε την εξής άσκηση. Γράψε τις αρνητικές σκέψεις σου σε ένα χαρτί. Στη συνέχεια προσπάθησε να γράψεις τις πιο θετικές. Εστίασε στις θετικές σκέψεις και σκέψου ποτέ ένιωσες καλύτερα, όταν έγραφες θετικά ή αρνητικά;

- Υιοθέτησε μια ρεαλιστική στάση. Το να είμαστε υπερβολικά αισιόδοξοι ενέχει κινδύνους να μην προφυλασσόμαστε σωστά. Επιπλέον, η απαισιοδοξία δημιουργεί άγχος και κακό ανοσοποιητικό. Προτίμησε να ακούς τους ειδικούς και να μην κάνεις σενάρια καταστροφής στο μυαλό σου.

- Κράτα επαφή με αγαπημένους μέσα από το τηλέφωνο ή τις βιντεοκλήσεις στα social media, γιατί πέρα από κακές ειδήσεις θα διαβάζεις και πολύ παραπλανητικά πράγματα για το πώς μπορείς να φροντίσεις τον εαυτό σου. Να ενημερώνεσαι μόνο από έγκυρες πηγές και ειδικούς.

- Μην μπαίνετε σε ιντερνετικούς καβγάδες και διαφωνίες. Είναι τοξικές και σας κλέβουν ενέργεια.
 
pandemic2078

- Φάε σωστά και φρόντισε τη σωματική και ψυχική σου υγεία. Τώρα που είσαι σπίτι έχεις τη δυνατότητα να οργανώνεις τα γεύματά σου καλύτερα. Το να τρως σωστά είναι πάντα σημαντικό και ακόμα περισσότερο την περίοδο των εποχικών λοιμώξεων, καθώς χρειαζόμαστε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, D, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος B, που βοηθούν στο αίσθημα κούρασης.

- Τακτοποίησε τις ντουλάπες και τα συρτάρια σου. Σίγουρα θα ανακαλύψεις αρκετά αντικείμενα που έψαχνες για καιρό και νόμιζες ότι έχασες.

- Απέφυγε την κατάχρηση σε συμπληρώματα διατροφής, πάρα μόνο όσα σας συστήνει ο γιατρός σας και βάσει των διατροφικών σας ελλείψεων. Προτιμήστε να παίρνετε βιταμίνες από τις τροφές, εκτός και αν έχετε άλλη σύσταση από το γιατρό σας.

- Μη παραλείπετε τα φάρμακα που σας σύστησε ο γιατρός για ειδικό λόγο, φοβούμενοι ότι θα σας κάνουν κακό σε περίοδο πανδημίας. Για όποια ανησυχία σας αναφορικά με την αγωγή σας συζητάτε με το γιατρό σας.

- Γυμνάσου στο σπίτι. Όσοι αγαπάτε τη γυμναστική αλλά αυτή την περίοδο τη στερείστε, υπάρχουν εξαιρετικές ασκήσεις γυμναστικής στο ίντερνετ που μπορείτε να κάνετε.
 
pandemic2079
- Μάζεψε ήλιο από το μπαλκόνι σου. Ο ήλιος είναι θεραπευτικός και το ξέρεις, όμως μη θέτεις τον εαυτό σου και τους άλλους σε κίνδυνο, βγαίνοντας σε παραλίες και πάρκα. Φτιάξε ένα ζεστό ρόφημα και απόλαυσέ το στο μπαλκόνι σου με ένα αγαπημένο βιβλίο και άσε τον ήλιο να σε ζεστάνει.

-Θυμήσου παλιές αγαπημένες δραστηριότητες που σε χαλαρώνουν. Πόσο καιρό είχες λόγω έλλειψης χρόνου να κεντήσεις, να παίξεις Sudoku, να λύσεις σταυρόλεξα, να ζωγραφίσεις, να παίξεις κιθάρα; Μήπως ήρθε η ώρα;

- Εκπαιδεύσου σε μία τεχνική διαχείρισης άγχους, όπως προοδευτική μυϊκή χαλάρωση, διαφραγματικές αναπνοές και καθοδηγούμενο οραματισμό που μπορείς να βρεις στο διαδίκτυο.

Να θυμάστε ότι αυτό που ζούμε είναι ένα κακό όνειρο. Προστατέψτε και φροντίστε τον εαυτό σας. Χαμογελάστε με θάρρος στη στιγμή.

Ασπασία Πίζγα
 
pandemic2077
 

Starlight

Facebook Comments