Facebook

Twitter

Τελευταίες Καταχωρήσεις Καλλιτεχνών

Majesty

Majesty
Είδος Heavy Metal
Χώρα Germany

SadDolls

SadDolls
Είδος Dark Metal
Χώρα Greece

Γυμνά Καλώδια

Γυμνά Καλώδια
Είδος Ελληνικά
Χώρα Greece

Time Collapse

Time Collapse
Είδος Progressive Metal
Χώρα Greece
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω #

Κόρε.Ύδρο.

CD

Απλές Ασκήσεις Στον Υπαρξισμό

2013 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 0 RATINGS

Data

Κυκλοφόρησε 2013
Format CD
Είδος
Ενημερώθηκε στις Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013
Είδος Rock
Αριθμός δίσκων 1
Edition date 2013
Εταιρία Inner Ear Records

Απλές Ασκήσεις Στον Υπαρξισμό

Review

1. Όταν Έρχονται Οι Τέκτονες
2. Τα Βράδια Της Κρίσης
3. Ποτέ Δεν Ήμουν Μόνος Τελικά
4. Χωριστός Βίος
5. Ο Δρόμος Μου Για Σένα
6. Χάδια
7. Μια Ανοιχτή Πληγή
8. Πένθος Για Το Τέλος Του Καλοκαιριού(;)
9. Ο Σατανάς Της Γειτονιάς
10. Ζεστασιά Πριν Το Τέλος
11. Συμφιλίωση
12. Η Παλαιότητα
13. Τραγούδι Με Ανάστροφο Μήνυμα
 
 
   Το σημαντικό για μένα με τους καλλιτέχνες που ζουν και δραστηριοποιούνται στην επαρχία είναι όταν αυτοί επηρεάζονται όχι από τις παραδόσεις και τις συνήθειες του τόπου τους, αλλά από τον πολιτισμό που βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά, από την επικαιρότητα της τηλεόρασης και τις ατέρμονες συζητήσεις με τον εαυτό τους. Γι’ αυτούς τους λόγους ξεχώρισα τους Κόρε. Ύδρο. από το πρώτο τους κιόλας άλμπουμ, κι επειδή η μουσική τους δεν είχε καθόλου «κορεσμένη ζάχαρη».
 
   Πίσω στο 1993, με κίνητρο τους Nirvana και επιρροές από το μοναδικό μουσικό κανάλι το MTV, οι Κόρε. Ύδρο. ξεδίπλωσαν την δική τους μουσική ανησυχία σε ένα είδος, που γρήγορα βαφτίστηκε ποπ- ροκ, αφού ήταν από τα πιο αντισυμβατικά ακούσματα εκείνης της εποχής. Αλλά, αν γνώριζες ήδη τον Διονύση Σαββόπουλο, τη Γενιά του Χάους, τις Τρύπες ή τα Διάφανα Κρίνα, θα την έλεγες και μια διαφοροποιημένη πολιτικοποιημένη μουσική, που γεννήθηκε στην Κέρκυρα.
 
   Σε αυτό το τέταρτο στην επίσημη δισκογραφία τους άλμπουμ, με τίτλο «Απλές Ασκήσεις Στον Υπαρξισμό», έχουμε να κάνουμε ίσως με το πιο ολοκληρωμένο από μουσικής άποψης δίσκο τους, ξεφεύγοντας λίγο από τις μανιέρες του πιάνου και του απαγγελτικού στίχου. Οι πέντε μουσικοί από την Κέρκυρα, έχουν διατηρήσει το στιχοκεντρικό στιλ που στόχο έχει να θίξει τα τεκταινόμενα της χώρας σε φυσικό χρόνο. Από το πρώτο μέχρι το τελευταίο τραγούδι, οι ΚΥ ξεκοκαλίζουν την επικαιρότητα και την κατάσταση της χώρας θίγοντας θέματα, όπως η έλλειψη δημοκρατίας και αξιών, η κρίση, η οικονομική κατάσταση, το χρήμα, ο κυνικός έρωτας, κλπ. Θα λέγαμε, από τα λίγα άλμπουμ στην σύγχρονη ελληνόφωνη ποπ ροκ σκηνή που περιγράφουν την παρούσα κατάσταση στην Ελλάδα. Προσθέτοντας το πιάνο, τις κιθάρες, τις τρομπέτες, κραυγές, ψιθύρους, ρετρό μελωδίες, πιανιστικά ξεσπάσματα, οι ΚΥ δημιουργούν 13 ολοκληρωμένα τραγούδια που χωρούν μέσα τους την παιδεία και φρόνηση των δημιουργών τους. Δεν πρόκειται για την καλύτερη μελωδία που έχω ακούσει στη ζωή μου, αλλά και πάλι δεν διακρίνω ούτε κλεμμένα riffs, ούτε ξένα ακόρντα ή λούπες. Κοινώς, η μουσική τους δεν μου θυμίζει τίποτα και κανέναν, κι αυτό κάτι σημαίνει.
 
   Στο εναρκτήριο «Όταν Έρχονται οι Τέκτονες», αλλά και στο εσωτερικό του booklet, ο Καποδίστριας μας κλείνει το μάτι με τρόπο. Στο μόλις δεύτερο τραγούδι «Τα Βράδια Της Κρίσης» εντοπίζεται ο απόλυτα πολιτικός στίχος της σύγχρονης Ελλάδας, «μαζί τα φάγαμε από τον κώλο μωρό μου» ή το «θα κλαίμε ακόμη τις αξίες της Δύσης μία- μία, μα ο κύκλος είχε προ αιώνων κλείσει για τη δημοκρατία…». Όσο και να ταράζει τους μυγιάγγιχτους καθωσπρέπει ακροατές της εναλλακτικής μουσικής παιδείας, πρόκειται για την απόλυτη αλήθεια.
 
   Υπάρχουν κι άλλες λαμπερές στιγμές σε αυτό το άλμπουμ , πέρα από αυτές που εκφράζουν πολιτικοκοινωνικά φρονήματα. Αυτές είναι: «Χωριστός Βίος», Ο Δρόμος Μου Για Σένα», «Χάδια», όπου τα ηλεκτρονικά τερτίπια κάνουν τον ήχο τους πιο σύγχρονο βγάζοντας από τους στίχους όλη την εσωτερικότητα της ψυχής τους.
 
   Το «Μια Ανοιχτή Πληγή» δεν έχω καταλήξει ακόμη αν είναι η ατυχής στιγμή του δίσκου, που θυμίζει τον Μικρούτσικο (Ανδρέα παρακαλώ) της δεκαετίας του ΄80, αλλά τουλάχιστον κάνει την γέφυρα για το δεύτερο μέρος του άλμπουμ, όπου ακολουθούν ακόμη μερικές από τις καλύτερες εμπνεύσεις των Κ.Υ. «Ο Σατανάς της Γειτονιάς» καταφέρνει να σε κερδίσει από τον τίτλο και μόνο, αλλά από την άλλη ξεδιπλώνεται ένα έντεχνο τραγούδι με πολύ ωραία μελωδία.
 
   Η τριάδα που οδηγεί στο φινάλε του δίσκου, «Συμφιλίωση, «Η Παλαιότητα», «Τραγούδι Με Ανάστροφο Μήνυμα», αποτελούν κατά τη γνώμη μου μια περίληψη της ταυτότητας των ΚΥ: ποίηση Δημητριάδη, κρυφές μελωδίες, κιθαριστικά κρεσέντο, παραμορφωμένες φωνές, όλα αυτά που μου θυμίζουν ότι επέστρεψαν για τα καλά.
 
   Τους Κόρε.Ύδρο. ή τους αγαπάς ή τους μισείς… Αν ανήκεις στην πρώτη κατηγορία σίγουρα θα απολαύσεις και πάλι το καυστικό χιούμορ τους, την προβληματισμένη σκέψη και την αιχμηρή γλώσσα του Παντελή Ε. Δημητριάδη. Αν ανήκεις στους δεύτερους θα συνεχίζεις να πιστεύεις ότι γράφουν γελοία μουσική, κι όχι κάτι παραπάνω από την δήθεν τέχνη των Μουσικών Ταξιαρχιών ή του πιο μοντέρνου The Boy. Ανήκοντας κάπου στη μέση, μπορώ μόνο να πω με βεβαιότητα ότι σίγουρα τον συνηθίζεις, όταν πια καταλάβεις τι θέλουν να πουν οι ποιητές. Ο συνδυασμός ακρόασης και μελέτης (ειδικά των επεξηγηματικών φράσεων- προσθηκών) σε κάθε τραγούδι στο εσωτερικό του booklet θα σε πείσει ότι δεν πρόκειται για μια τυχαία μπάντα, κι αυτό που κάνουν είναι προσχεδιασμένο στην κάθε του λεπτομέρεια. Σχεδόν ψυχαναγκαστικό. Στίχοι με υποσημειώσεις, το artwork των δίσκων τους, αλλά και ολόκληρη η παραγωγή από την αρχή μέχρι το mastering, έγιναν από τους ίδιους στο νέο τους στούντιο της Ανούσιας Έντασης, στην Κέρκυρα. Μου αρκεί, επίσης, που στη μουσική τους δεν ασχολούνται με το αν η καθημερινότητά τους περικλείεται από έλλειψη αισθητικής ή την απουσία της σύγχρονης τέχνης. Δεν κάνουν σίγουρα μουσική easy listening και γι’ αυτό και μόνο αξίζει να ασχοληθείς μαζί τους. Εύγε στους Κόρε. Ύδρο.
 
Κατερίνα Νικολακούλη
 

 

Σχόλια - Συζήτηση

comments powered by Disqus

Επισκέπτες

0 Μέλη και 86 Επισκέπτες Συνδεδεμένοι