Facebook

Twitter

Τελευταίες Καταχωρήσεις Καλλιτεχνών

Raw Silk

Raw Silk
Είδος Hard Rock
Χώρα Great Britain / Greece

Seven Kingdoms

Seven Kingdoms
Είδος Power Metal
Χώρα U.S.A.

Steamroller Assault

Steamroller Assault
Είδος Rock
Χώρα Greece
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω #

Ayreon

CD

The Source

2017 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 0 RATINGS

Data

Κυκλοφόρησε 2017
Format CD
Είδος
Ενημερώθηκε στις Σάββατο, 06 Μαΐου 2017
Είδος Progressive Metal
Αριθμός δίσκων 2
Edition date 2017
Εταιρία Mascot Label Group

The Source

Review

Disc One
1. The Day That The World Breaks Down
2. Sea Of Machines
3. Everybody Dies
4. Star Of Sirrah
5. All That Was
6. Run! Apocalypse! Run!
7. Condemned To Live
 
Disc Two
1. Aquatic Race
2. The Dream Dissolves
3. Deathcry Of A Race
4. Into The Ocean
5. Bay Of Dreams
6. Planet Y Is Alive!
7. The Source Will Flow
8. Journey To Forever
9. The Human Compulsion
10. March Of The Machines 
 
 
   Όταν όλες οι Progressive rock μπάντες συναντήθηκαν, τότε το Big Bang ήταν αναπόφευκτο. Η Γέννηση των Ayreon ως αποτέλεσμα αυτού καθρεφτίζει τον Arjen Lucassen σε εναν καθρέφτη αντάξιο του ύψους του και της βαρύτητας του έργου του. Το “The Source” ήρθε να συμπληρώσει το κενό μιας ιστορίας που ειπώθηκε εννέα χρόνια πριν και αφορούσε σε ένα γαλαξία πολύ πολύ μακριά από τα μέρη μας, αρχικά. Ο κος Lucassen έχει δηλώσει πολλές φορές ότι η μουσική του έχει σαν βασικό σκοπό την προσφορά “διαφυγής” (escapism). Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκαν και οι εννέα ιστορίες του. Κέντρο αυτών η διαγαλαξιακή προσέγγιση με λίγα στοιχεία Medieval λογοτεχνίας του φανταστικού, με εξαίρεση δύο album, που δεν αφορούσαν σε τίποτα από τα παραπάνω, αλλά σε δύο “οικογενειακές” ιστορίες προδοσίας και ανθρωπίνων σχέσεων. (“Human Equation”, “Theory Of Everything”).
 
   Το βασικό στοιχείο των Ayreon είναι η διήγηση ενός concept με αρχή, μέση και σχετικό τέλος. Η σχετικότητα αυτού αφορά στο κατά πόσο ο δημιουργός του, Lucassen, επιθυμεί τη συμμετοχή του ακροατή στη συμπερασματική του προσέγγιση. Το “The Source” έχει ένα τόσο σαφές πλαίσιο, που δεν λειτουργεί βάσει του πιο πάνω σκεπτικού. Με το "01011001” μεταφερθήκαμε στην εποχή της δημιουργίας του ανθρώπου, που σύμφωνα με το Lucassen οφείλει την ύπαρξή του στη μεταφορά ενός εξωγήινου DNA της φυλής των “Forever”, που αναγκάστηκαν να αφήσουν τον πλανήτη τους “Y” μετά την κατάληψή του από τις μηχανές που εκείνοι δημιούργησαν. Ναι, οι αναφορές στην τεχνολογική εξέλιξη και τα διλήμματα που επιφέρει είναι σαφέστατες. Κι όμως απέχουν πολύ από το οτιδήποτε τετριμμένο και χιλιοειπωμένο γιατί το ίδιο το concept σε υποβάλει ολοκληρωτικά, δεδομένων των μουσικών πλαισίων και των απίστευτων ερμηνειών των συμμετεχόντων. Το “The Source” έρχεται λοιπόν, να μας διηγηθεί όλη εκείνη την ιστορία του πλανήτη “Υ” και πως οι “Forever” διέφυγαν της ολοκληρωτικής καταστροφής διατηρώντας ταυτόχρονα την ύπαρξή τους μέσα στους αιώνες.
 
 
   Υπήρξαν πολλά Project που χαρακτηρίστηκαν από την concept αισθητική τους. Στο χώρο του metal είναι άπειρα εκείνα τα debates μάλιστα που μιλούν για το καλύτερο εξ αυτών. Δε νομίζω όμως ότι τίθεται οποιαδήποτε απορία για το ποιος καλλιτέχνης έχει ταυτίσει το όνομά του με τον όρο progressive metal/rock opera. Η απάντηση είναι σαφέστατη και ακούει στο όνομα του Arjen Lucassen και των Ayreon. Σαφέστατα και αντίστοιχες προσπάθειες όπως αυτή των Avantasia κινούνται σε υψηλά επίπεδα και μας έχουν χαρίσει εξαιρετικές στιγμές, αλλά ο ψηλός Ολλανδός είναι το απόλυτο αφεντικό στο χώρο και γι’ αυτό ο Tobias Sammett (Avantasia, Edguy) αποδίδει “τα του καίσαρος” με τη συμμετοχή του στο “The Source”, στο ρόλο του Καπετάνιου.
 
   Μουσικά το “The Source” κινείται σχεδόν αποκλειστικά πάνω στις φόρμες του “sequel” του. O Lucassen δεν προχώρησε αυτή τη φορά σε ιδιαίτερους πειραματισμούς με τον ήχο του album γιατί το “Theory Of Everything” που προηγήθηκε, μάλλον τον έκανε να καταλάβει ότι έχει “χτίσει” ένα ηχητικό οικοδόμημα, που δεν έχει κανένα λόγο να κλονίσει ακόμα. Η φουτουριστική αισθητική που θέλησε να περάσει, ακόμα κι αν μιλάμε για εκατοντάδες αιώνες πριν, αποδίδεται ιδανικά μέσα από τα synths του Lucassen, ενώ ο Ed Warby, για άλλη μια φορά στα τύμπανα είναι η ραχοκοκαλιά του όλου εγχειρήματος. Η πρόθεση του Lucassen να βαδίσει σε καθαρά και δοκιμασμένα μονοπάτια αποτυπώνεται και στη λίστα των καλεσμένων του. Οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη του Lucassen, οδηγώντας τον στην απόφαση να σπάσει το γενικό κανόνα των One-Off συνεργασιών. Το αποτέλεσμα το δικαιώνει ολοκληρωτικά, καθώς ο Jame Labrie (Dream Theater) στο ρόλο του Ιστορικού, o Hansi Kursh (Blind Guardian) στο ρόλο του Αστρονόμου και η μαγευτική Simone Simons στο ρόλο του Συμβούλου, μοιάζουν εκ του αποτελέσματος οι ιδανικές επιλογές για την εξελικτικότητα των χαρακτήρων τους αλλά και του συνολικού concept. Όταν βέβαια σε αυτή τη dream team των τραγουδιστών προσθέσεις και μια δόση από Mark Kelly (Keys, Marillion), Guthrie Govan (Guitar, Steven Wilson/The Aristocrats) και Paul Gilbert (Mr. Big), τότε το μίγμα είναι πραγματικά εξωπραγματικό, ή μάλλον καλύτερα εξωγήινο.
 
   H παραγωγή του “The Source” πέρασε όλη πάλι από τα χέρια του Lucassen. Το δύσκολο έργο της συρραφής τόσο διαφορετικών στοιχείων ήρθε σε πέρας με εξαιρετικό αποτέλεσμα. Οι συνεχείς διάλογοι των τραγουδιστών και οι διακυμάνσεις των “εντάσεων” και των ενορχηστρώσεων είναι πλέον μέρος της εμπειρίας των Ayreon και μόνο μια εξαιρετική παραγωγή θα μπορούσε να υπερασπίσει αυτά τα στοιχεία και να τα ανάγει σε πρότυπα όλης της progressive κοινότητας.
 
 
   Το “The Source” είναι ένα ακόμα ολοκληρωμένο και προσεγμένο μέχρι την τελετυαία λεπτομέρεια album. Είναι ακόμα μια υπέροχη ιστορία, που απαντά σε ένα μεγάλο ερωτηματικό δεκαετίας για το παρελθόν των “Forever”. Ο Lucassen σε κάθε του “κίνηση” μας ανοίγει την όρεξη για την επόμενη. Ο ακούραστος Ευρωπαίος έχει να μας χαρίσει ακόμα πολλά. Δεν ξέρω αν πρόκειται να εντοπίσουμε κάτι πρωτοποριακό στο μέλλον του αλλά η αισθητική του και η προσωπικότητά του είναι τόσο πρωτοποριακές από μόνες τους που η μουσική του ακολουθεί κατά πόδας. Με τους στίχους ανά χείρας ξεκινήστε με το “The Day The World Breaks Down” από το “The Source” και καταλήξτε μέχρι την εξαφάνιση των δεινοσαύρων στο “The Fifth Extinxtion” από το “01011001”. Εκεί κάπου θα βρείτε κι εσείς τον εαυτό σας, γιατί σε όλους μας άλλωστε κυλάει το ίδιο “Forever” DNA. “The Age Of Shadows has begun”.
 
Δημήτρης Μπάρμπας
 
Εξόδιον: είμαι ένας από τους τυχερούς ανθρώπους που ανακάλυψαν τους Ayreon σχετικά νωρίς… Άκουγα και ξανάκουγα τα φοβερά και τρομερά άλμπουμ που δημιουργούσε ένας δίμετρος Ολλανδός, με ένα σωρό απίστευτους καλεσμένους μουσικούς και έλεγα από μέσα μου «Μα πώς είναι δυνατόν; Πώς τα σκέφτεται όλα αυτά»; Τα χρόνια πέρασαν και όταν βγήκε ο υπέρτατος «01011001» και ο Lucassen ήλθε στη χώρα μας για promo tour, τα είπαμε και από κοντά. Και ανάμεσα στις ιστορίες του Πλανήτη «Υ», ο οποίος μάλιστα αναφέρθηκε για πρώτη φορά στο “Into The Electric Castle”, το αν ο δυαδικός τίτλος έχει να κάνει με την ακολουθία Fibonacci και το αν τα γεγονότα που διαδραματίζονται είναι απλά το μέλλον που μας περιμένει στη γωνία… Ανάμεσα σ’ όλα αυτά λοιπόν άρχισε να αιωρείται αόριστα η έννοια του πως ξεκίνησαν όλα αυτά. Το “The Source”, όπως λέει και ο τίτλος, είναι η πηγή, είναι η αρχή της αναρρίχησης της λάβας στις άκρες του στομίου και στη συνέχεια… Όλα πλημμυρίζουν από τον οίστρο του Lucassen και τις ερμηνείες των προσκεκλημένων. Δημήτρη, τι λες; Ήλθε η ώρα να συναντήσουμε ξανά το μεγάλο δημιουργό;
 
Κώστας Κούλης
 

 

The Theater Equation « The Theater Equation Ayreon CD Chronology

Σχόλια - Συζήτηση

comments powered by Disqus

Επισκέπτες

0 Μέλη και 329 Επισκέπτες Συνδεδεμένοι