Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ

 
   Η Καταρίνα Μπλουμ είναι μια γυναίκα συντηρητική και υπερευαίσθητη, όπως περιγράφεται από πολλούς. Είναι οικιακή βοηθός, έχει ένα «κουκλίστικο» διαμέρισμα δικό της δίπλα από το ποτάμι, είναι χωρισμένη και έχει περάσει δύσκολα παιδικά χρόνια. Δουλεύει από τότε που θυμάται τον εαυτό της. Οι άνθρωποι που την ευεργέτησαν και τη βοήθησαν είναι μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού. Η νονά της, η κυρία Έλση Βόλτερσχαϊμ και το ζεύγος Μπλόρνα, οι τωρινοί της εργοδότες.
 
katarina655
   Το βράδυ της αποκριάς και μόνο εφόσον το ζεύγος Μπλόρνα είχε αποχωρήσει για τις χειμερινές του διακοπές, η Καταρίνα Μπλουμ επισκέφτηκε το σπίτι της νονάς της, στο οποίο είχαν πάρτι. Εκεί όλο το βράδυ χόρευε αγκαλιά μόνο με έναν άντρα, το Λούντβιχ Γκαίτεν. Με τον εν λόγω κύριο αποχώρησε και πήγε στο διαμέρισμά της. Την επόμενη μέρα η Καταρίνα Μπλουμ ανακρίθηκε από την αστυνομία, ενώ προηγουμένως είχε γίνει έλεγχος στο σπίτι της. Η Καταρίνα Μπλουμ κατηγορείται ότι φυγάδευσε τον τρομοκράτη Λούντβιχ Γκαίτεν και το βοήθησε να διαφύγει από την αστυνομία.

   Από αυτό το σημείο και πέρα επεμβαίνει ο Τύπος για να διαλευκάνει τα γεγονότα και να ενισχύσει το έργο των αρχών. Η εφημερίδα «Η ΕΦΗΜΕΡΙΣ» και ο δημοσιογράφος Βέρνερ Ταίτγκες γίνονται ο εφιάλτης της Καταρίνα Μπλουμ. Διαστρεβλώνουν γεγονότα, δηλώσεις φίλων της, αναστατώνουν την άρρωστή της μάνα, επιδεινώνοντας ακραία την ταραγμένη της υγεία και φυσικά η εφημερίδα είναι πρώτη σε πωλήσεις. Η εφημερίδα «Η ΕΦΗΜΕΡΙΣ» επεμβαίνει βίαια στη ζωή μιας νέας γυναίκας που δεν γνωρίζει καν, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Ένα είδος νόμιμου και κατοχυρωμένου εκφοβισμού. Η Καταρίνα, που ήταν πάντα κλειστή και απρόσιτη, τώρα βρίσκεται στο κέντρο του κυκλώνα, με όλα τα βλέμματα στραμμένα πάνω της. Και φυσικά η εφημερίδα «Η ΕΦΗΜΕΡΙΣ» δεν σταματάει μπροστά σε καμία δυστυχία που προκαλεί.
 
katarina755
   Πολλές φορές οι άνθρωποι γίνονται θύματα των καταστάσεων, οι καταστάσεις πάλι… γίνονται θύματα των ανθρώπων που τις γεννούν. Ο θύτης και το θύμα είναι το ίδιο πρόσωπο, παίζοντας κρυφτό με την σκιά του. Η βία γεννάει βία και όπως γίνεται πάντα, όταν χάνεται η ανθρωπιά, ο φόνος είναι ένα αναπόφευκτο γεγονός.
Δεν θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο στην υπόθεση του υπέροχου και εμβληματικού αυτού μυθιστορήματος από τον Χάϊνριχ Μπελ και δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να το κάνω. Αυτό που είναι όμως απαραίτητο να τονίσω είναι η εξαιρετική θεατρική ομάδα που του έδωσε πνοή. Γιατί ένα κείμενο από μόνο του μπορεί να είναι ωραίο, αλλά στο θέατρο μοναχό του δυστυχώς δεν μπορεί να σταθεί. Η Στέλλα Κρούσκα, ο Βαγγέλης Στρατηγάκος, η Κλεοπάτρα Τολόγκου και ο Μενέλαος Χαζαράκης είναι όλοι οι ρόλοι του έργου και οι αφηγητές. Απογειώνουν τη συγκλονιστική ιστορία της Καταρίνα Μπλουμ και προβληματίζουν. Ένα έργο καθόλα επίκαιρο και ειδικά στη χώρα μας, αν θυμηθεί κανείς την πρόσφατη ιστορία της Ηριάνας. Η σκηνοθεσία μεγαλοφυής, η μουσική εξαίρετη.

   Είναι μια παράσταση που τα συνδυάζει όλα. Υπόθεση και εκτέλεση τέλεια και αρμονικά συνδεδεμένες. Είναι μια παράσταση που θα γελάσετε από την καρδιά σας, θα παγώσετε από αμηχανία και σας εγγυώμαι ότι στο τέλος θα φύγετε δικαιωμένοι για την επιλογή σας. Εμείς σίγουρα θα τη δούμε τουλάχιστον άλλη μια φορά, εσείς;

Καλή σας θέαση!
Χάρις Μολυβιάτη
 
katarina855
 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο παράστασης: Όλος ο θίασος
Σκηνοθεσία : Φώτης Μακρής
Σκηνικά – Κοστούμια : Διονύσης Μανουσάκης
Φωτισμοί: Στέφανος Κοπανάκης
Παίζουν: Στέλλα Κρούσκα, Βαγγέλης Στρατηγάκος, Κλεοπάτρα Τολόγκου και Μενέλαος Χαζαράκης

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Κάθε Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00
ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Studio Μαυρομιχάλη
Μαυρομιχάλη 134, Αθήνα 114 72
 

Θεατρικές Παραστάσεις

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd