Συνεντεύξεις

Facebook

Twitter

Γ.Τ.Π. - Η συνέντευξη

 
   Η παράσταση που έριξε φως, η παράσταση που έλυσε αρκετές απορίες, η παράσταση που τολμά και μιλά για το πέος. Πόσο εύκολο ήταν μια τέτοια παράσταση να ανέβει και πώς συμπεριφέρεται ο κόσμος που τη βλέπει; Όταν έχεις λοιπόν ερωτήσεις πας στην π… ηγή, βρε παιδιά, στο Σταθμός Θέατρο και αρχίζεις τις ερωτήσεις. Το team του Γ.Τ.Π. σύσσωμο δίνει απαντήσεις!
 
gtp001
Θα ήθελα να μάθω πως προέκυψε το Γ.Τ.Π.
ΑΝΤΡΕΑΣ ΨΥΛΛΙΑΣ: Διάβασμα ανακοίνωσης για ακρόαση, αποστολή mail, κλείσιμο ραντεβού για την ακρόαση και το πράγμα πήρε το δρόμο του. Γρήγορα και αναπάντεχα.
ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΗΝΔΡΙΝΟΣ: Ως θέμα και ως κείμενο κατάλληλος να απαντήσει είναι ο συγγραφέας και μόνο! Για μένα, ένα ωραίο απόγευμα μου ήρθε ένα μήνυμα απο τον Κωνσταντίνο, με μια πρόταση συνεργασίας. Στην αρχή κόλλησα λίγο, γνωρίζοντας μόνο τον τίτλο του έργου, αλλά όταν διάβασα το κείμενο δεν το σκέφτηκα περισσότερο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ: Για όλους μας προέκυψε με διαφορετικό τρόπο και είναι λογικό. Η πρώτη σκέψη έγινε πριν από χρόνια, που είδα το «Αιδοίων Μονόλογοι»… Σκέφτηκα πως πρέπει να υπάρξει αντίλογος. Πρακτικά, το έγραψα το Φλεβάρη του 2016.
 
gtp002
Πόσο εύκολο ήταν να ανεβείτε πάνω στη σκηνή και να μιλήσετε για το πέος;
ΣΠΥΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΝΗΣ: Δεν ήταν εύκολο στην αρχή. Πρόκειται για ένα θέμα που συνηθίζουμε να το συζητάμε μεταξύ φίλων και όχι πάνω στη σκηνή. Αλλά πρόβα με την πρόβα λυνόμασταν και πλέον μιλάμε γι αυτό ως κάτι απόλυτα φυσιολογικό, όπως πρέπει.
ΙΑΚΩΒΟΣ: Τελικά δεν ήταν καθόλου δύσκολο. Έτσι κι αλλιώς το κείμενο δεν είναι ούτε σε μια στιγμή αισχρό, δεν έρχομαι επομένως σε δύσκολη θέση. Άλλωστε για το πέος μιλάμε στην καθημερινότητά μας συνεχώς και όλοι, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;
ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΡΘΑΛΙΤΗΣ: Το θέμα του πέους έχει να κάνει με όλους και αφορά όλους. Παρόλα αυτά το να παρουσιάσεις ένα τέτοιο θέμα στον κόσμο, προσωπικά είχε ένα αρχικό κόμπιασμα το οποίο όμως ξεπεράστηκε γρήγορα.
ΘΑΛΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ: Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο αφού όλοι μας μιλάμε γι’ αυτό καθημερινά και πολύ πιο σκληρά απ’ ότι στην παράσταση. Είναι σαν ένα κλείσιμο ματιού στο κοινό.
ΑΝΤΡΕΑΣ: Πολύ εύκολο. Υπάρχει παντού γύρω μας, ακούς κουβέντες από ανθρώπους καθημερινά γι αυτό, ε, τα ίδια που λέμε έξω ας τα πούμε στη σκηνή. Καμία διαφορά.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Για μένα το θέμα δεν ήταν ποτέ το τι θα πούμε, αλλά το πώς θα το πούμε ώστε να μην ακουστούμε χυδαίοι ή προσβλητικοί. Το πέος είναι ανθρώπινο μέλος και είναι «παρεξηγημένο».
 
gtp003
 
Στις πρόβες πόσο γέλιο ρίξατε;
ΘΑΛΗΣ: Μόνο εμείς ξέρουμε. Το σίγουρο είναι ότι περάσαμε πολύ καλά σε όλη τη διαδικασία.
ΑΝΤΩΝΗΣ: Πολύ και αβίαστο. Ειδικά οι πρώτες αναγνώσεις ήταν πολύ διασκεδαστικές.
ΙΑΚΩΒΟΣ: Αρκετό... Αλλά το περισσότερο γέλιο το ρίχναμε στις συνομιλίες μας με άσχετους που κάθε πιθανή ατάκα τη συνδυάζαμε πλέον με το ένα και μοναδικό θέμα… Το πέος!
ΣΠΥΡΟΣ: Πολύ… πάρα πολύ. Πέρασε αρκετός καιρός μέχρι να συνηθίσουμε κάποια κομμάτια και άλλα δεν τα έχουμε συνηθίσει ακόμα. Γελάμε ακόμα και στα παρασκήνια.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Ισχύει! Υπάρχουν ακόμα πράγματα με τα οποία γελάμε. Γενικά όλη η διαδικασία ήταν διασκεδαστική. Από τις ακροάσεις ως τις πρώτες αναγνώσεις και από τις πρόβες ως τις φωτογραφήσεις, διασκεδάσαμε πραγματικά και γελάσαμε πολύ.
ΑΝΤΡΕΑΣ: Όσο ρίχνει ο κόσμος από κάτω, το τριπλάσιο. Συνέχεια βλέπαμε και δοκιμάζαμε καινούρια πράγματα με αποτέλεσμα να επικρατεί ώρες-ώρες μια δημιουργική χάβρα!
 
gtp006
Βλέποντας τη παράσταση, θεωρώ το πιο δυνατό σημείο τον πιτσιρικά. Οι ατάκες είναι τόσο καθημερινές αλλά βγάζουν απίστευτο γέλιο. Για εσάς πιο είναι το πιο δυνατό σημείο της παράστασης;
ΙΑΚΩΒΟΣ: Και εγώ το ίδιο πιστεύω γιατί ο πιτσιρικάς είναι ουσιαστικά ο συνδετικός κρίκος για όλους τους υπόλοιπους χαρακτήρες.
ΑΝΤΩΝΗΣ: Ο πιτσιρικάς αναμφισβήτητα είναι αξιοπρόσεκτος λόγω και της κλιμάκωσης του ρόλου ηλικιακά που αποδίδεται πολύ σωστά. Εγώ ωστόσο θα ξεχώριζα επίσης την ιστορία του γκέι, την τρανσέξουαλ και τους πρωτάρηδες.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Όπως είναι φυσικό, όλο το έργο είναι γραμμένο με το δικό μου χιούμορ, οπότε μου φαίνεται εξίσου αστείο. Ο πιτσιρικάς είναι ένας ρόλος με τον οποίο περνάει καλά το κοινό. Πέραν του κειμένου, οφείλεται και στο πώς τον ερμηνεύει ο Σπυράκος και στο ότι ως χαρακτήρας που βλέπουμε πολλές φορές, αφήνει ένα πιο πλήρες στίγμα από τους υπόλοιπους. Δυνατά θεωρώ τα περισσότερα κομμάτια για διαφορετικούς λόγους.
ΘΑΛΗΣ: Νομίζω πως εξίσου με τον πιτσιρικά, δυνατό χαρακτήρα έχει το πέος. Αν μη τι άλλο είναι ένα πέος 1,85m, με δική του φωνή και προσωπικότητα. Είναι κάτι που δεν περιμένεις να δεις και κάτι που δεν έχουμε αναρωτηθεί ποτέ τι αντίληψη θα μπορούσε να έχει.
ΑΝΤΡΕΑΣ: Το σημείο που μιλάμε για το βιασμό. Δε θα πω παραπάνω για να μη το καρφώσω σε όσους δεν το έχουν δει. Θεωρώ ότι είναι το highlight της παράστασης.
 
gtp007
 
Έχουν προστεθεί και νέοι χαρακτήρες. Πώς προέκυψε αυτό; Υπάρχει ενδεχόμενο και άλλων νέων προσθηκών;
ΑΝΤΡΕΑΣ: Πώς προέκυψε;; Αν δείτε το πρωτότυπο κείμενο θα καταλάβετε τι έμπνευση είχε ο συγγραφέας μας. Υπάρχουν άλλοι τόσοι που δεν έχουν παρουσιαστεί ακόμα. Η παράσταση έχει την προοπτική ν’ αλλάξει χίλια πρόσωπα.
ΙΑΚΩΒΟΣ: Υπάρχουν ακόμη πάρα πολλοί που δεν γνωρίζετε... Μπορεί κάποια στιγμή να τους μάθετε κι εσείς.
ΘΑΛΗΣ: Οι χαρακτήρες που έχουν γραφτεί είναι αρκετοί και δεν παρουσιάζονται όλοι στην παράσταση. Οπότε σίγουρα υπάρχουν πολλές ιστορίες ανδρών που περιμένουν να ειπωθούν!
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Οι νέοι χαρακτήρες είχαν δουλευτεί από εμάς εξαρχής και ήταν θέμα χρόνου το να τους εντάξουμε. Η παράσταση είναι έτσι δομημένη ώστε να μπορούμε να ελισσόμαστε μέσα από διαφορετικά πρόσωπα, ανάλογα με τον χώρο που παίζουμε ή το ενδεχόμενο του να έχουμε κάποιον guest. Πάντα είμαστε στη διαδικασία να προσθέσουμε ή να αλλάξουμε κάτι. Η παράσταση για εμάς είναι ζωντανός και διαρκώς εξελισσόμενος οργανισμός.
 
gtp008
Θα ήθελα να μου πείτε πώς αντιμετωπίζει το κοινό τη παράσταση.
ΘΑΛΗΣ: Ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία και την ετοιμότητα στην οποία βρίσκεται ώστε να ακούσει κάποια πράγματα. Έχουμε δεχτεί μικτές κριτικές αλλά σίγουρα όλοι έχουν γελάσει πολύ ή λίγο.
ΣΠΥΡΟΣ: Στην αρχή είναι λίγο σφιγμένοι γιατί πρόκειται να δουν μια παράσταση που πραγματεύεται ένα θέμα ταμπού και δεν ξέρουν με ποιον τρόπο θα προσεγγιστεί, αλλά στη συνέχεια δεν σταματούν να γελούν και να προβληματίζονται.
ΑΝΤΩΝΗΣ: Το κοινό ανταποκρίνεται καλά μπορώ να πω. Κυρίως στα κωμικά, αλλά βλέπω με χαρά ότι και στα δραματικά – «διδακτικά» κάτι το αγγίζει και υπάρχουν διάφορες αντιδράσεις.
ΑΝΤΡΕΑΣ: Το κοινό γελάει. Πολύ. Επειδή η σκηνή είναι κοντά στα καθίσματα και υπάρχει διάδραση σε έναν καλό βαθμό βλέπουμε τα πρόσωπά τους φάτσα φόρα. Χαχανίζουν, χαμογελάνε, ουρλιάζουν. Κάθε πιθανή και απίθανη αντίδραση.
ΙΑΚΩΒΟΣ: Στην πλειοψηφία του είναι πολύ θερμό, ίσως καμιά φορά χρειάζεται να περάσει το πεντάλεπτο της προσαρμογής σε αυτό που βλέπει και (κυρίως) ακούει αλλά τελικά το υποστηρίζει και το στηρίζει και κατα την διάρκεια και μετά!
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Κατά την διάρκεια γελάνε πολύ συνήθως κι αυτό μας δίνει μια ώθηση παραπάνω. Αυτό το μετά όμως είναι σημαντικότερο. Όταν άγνωστοι σε εμας περιμένουν να μας πουν την γνώμη τους ή έρχονται να μας πούνε πως τους μίλησε φίλος για την παράσταση και θα φέρουν κι αυτοί τους δικούς τους φίλους…
 
gtp009
Στη παράσταση προσπαθείτε να δείτε το θέμα από όλες τις πλευρές. Αλήθεια, ο Έλληνας έχει ταμπού;
ΣΠΥΡΟΣ: Πιστεύω πως ναι. Βάζω στοίχημα όμως ότι όλοι οι θεατές ταυτίζονται τουλάχιστον με μία από τις ιστορίες. Είτε έχουν ταμπού είτε όχι.
ΑΝΤΩΝΗΣ: Ταμπού και προκαταλήψεις υπάρχουν πάντα. Ξέρουμε ότι ο κόσμος ενίοτε διατηρεί μια επιφύλαξή λόγω του θέματος, αλλά η όλη αύρα αυτής της δουλειάς το κάνει τόσο ανάλαφρό κι ευχάριστο που όλοι περνούν καλά.
ΑΝΤΡΕΑΣ: Όχι τα ταμπού των περασμένων δεκαετιών. Κατάλοιπα υπάρχουν, αλλά νομίζω πως γενικά έχουμε χαλαρώσει, ειδικά οι νεότερες γενιές.
ΙΑΚΩΒΟΣ: Όλοι έχουμε ταμπού, απο την Αμερική μέχρι την Κίνα και απο τη Σουηδία μέχρι τη Ν. Αφρική. Άλλοι λιγότερο, άλλοι περισσότερο... Δεν ξεχωρίζει ο Έλληνας απο τους υπόλοιπους λαούς και στην παράσταση βλέπουμε ότι δέχεται πολύ θετικά τη “συνομιλία” με ένα πέος και τις περισσότερες φορές δεν ντρέπεται να δείξει και την ταύτισή του με κάποιον απο τους “πονεμένους” χαρακτήρες μας.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Προσπάθησα να καλύψω με το κείμενο όλες τις πλευρές. Φύλα, φυλές, ηλικίες, υπαρκτούς φέροντες αλλά και φανταστικούς. Προσπάθησα να δώσω φωνή σε όλους. Από την αρχή όμως, όταν ψάχναμε για χορηγούς είδαμε πως υπάρχουν πολλά ταμπού και πολλοί θέλουν να φιμώσουν φωνές. Εταιρεία ανδρικών εσωρούχων – αν είναι δυνατόν – μου είπε πως δεν θέλουν να συνδέσουν το προϊόν τους με το πέος. Δεν θα αναφερθώ καν στις εταιρείες προφυλακτικών…
ΘΑΛΗΣ: Κυρίως ταμπού έχει ο Έλληνας. Κι εγώ ο ίδιος έχω ταμπού. Γι’ αυτό και με την παράσταση προσπαθούμε να απενοχοποιήσουμε κάποια πράγματα και να δώσουμε στο κοινό τροφή για σκέψη.
 
gtp005fΗ κρίση έχει επιφέρει αλλαγές και στο θέατρο; Πώς το αποκομίζετε εσείς ως καλλιτέχνες;
ΘΑΛΗΣ: Προφανώς και έχει. Βιώνουμε όλοι μας εργασιακό Μεσαίωνα, όχι μόνο οι καλλιτέχνες. Εμείς αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε με πίστη και δημιουργικότητα. Όσο παράγεται τέχνη είμαστε καλά ακόμα!
ΙΑΚΩΒΟΣ: Προφανώς, όπως και σε κάθε άλλο κλάδο. Άλλες αρνητικές, άλλες θετικές. Προτιμώ να συγκεντρώνομαι στις θετικές, να παίρνω τις ευκαιρίες που μου δίνονται και να δημιουργώ και εγώ ο ίδιος ευκαιρίες για τον εαυτό μου.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Συμφωνώ. Τέτοια κίνηση είναι και το Γ.Τ.Π. για εμάς. Σηκώνουμε μόνοι μας το βάρος της παραγωγής, όχι γιατί δεν μπορούμε να μείνουμε μακριά από την σκηνή όσοι δεν κάνουμε κάτι άλλο, αλλά επειδή πρέπει σε τέτοιους καιρούς να αποδεικνύουμε ακόμα και στους εαυτούς μας πως ότι κι αν τελειώνει γύρω μας, η φλόγα και το πνεύμα μας πρέπει να μένει αστείρευτο και να μην επηρρεάζεται. Κι αυτό από μόνο του είναι μια αλλαγή. Θετική.
ΑΝΤΡΕΑΣ: Ο κόσμος έχει γίνει πολύ σκεπτικός και απαιτητικός ως προς την παράσταση που θα επιλέξει να δει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είμαστε και μεις στη τσίτα και ενεργειακά γεμάτοι, ώστε να αποδώσουμε τα μέγιστα πάνω στη σκηνή για να τον ευχαριστήσουμε. Με μια θετική ματιά ίσως και να λειτουργεί ευεργετικά η κρίση στο χώρο.
ΑΝΤΩΝΗΣ: Σαφέστατα και υπάρχουν αλλαγές. Δε νομίζω ότι αυτό αμφισβητείται. Κάθε θίασος βλέπει και νιώθει στο πετσί του τις δυσκολίες των καιρών. Παρόλα αυτά η τέχνη πρέπει να εκφράζεται.
 
Είναι μια παράσταση που δεν έχει εποχή, θα είναι πάντα επίκαιρη όσο υπάρχει ο άνθρωπος. Για πόσο ακόμα θα μπορεί κανείς να τη δει στο Σταθμός Θέατρο; Έχετε σχέδια και για άλλες πόλεις ή περιοδεία;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Ισχύει. Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να είναι παράσταση που θα κρατούσε αρκετές σεζόν. Το θέμα είναι ανεξάντλητο και διαχρονικό.
ΑΝΤΡΕΑΣ: Μέχρι και τη Μεγάλη Εβδομάδα θα είμαστε στο Σταθμός Θέατρο και μετά θ’ ανηφορίσουμε για λίγες παραστάσεις στη βόρεια Ελλάδα. Κι αν όλα πάνε καλά, ελπίζω ν ακολουθήσει εκρηκτική δεύτερη σεζόν!
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Όλα αυτά, καλώς εχόντων πάντα και κοινού επιτρέποντως!
 
Μαίρη Ζαρακοβίτη
 

Συνεντεύξεις

Επισκέπτες

0 Μέλη και 242 Επισκέπτες Συνδεδεμένοι
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd