Συνεντεύξεις

Facebook

Twitter

Drog_A_Tek

drog a tek2   H πρώτη μου επαφή ως ακροάτρια με το πειραματικό αυτό σχήμα ηλεκτρονικής μουσικής έγινε στην ταινία «Χώρα Προέλευσης» του Σύλλα Τζουμέρκα, της οποίας το soundtrack «Homeland» υπογράφουν, και μάλιστα λίγους μήνες μετά βραβεύονται από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για την πρωτότυπη αυτή μουσική επένδυση. Κι ενώ είχαν προηγηθεί κάποιες δισκογραφικές δουλειές αλλά και δεκάδες live εμφανίσεις/ περφόρμανς στην Ελλάδα πλάι σε διεθνή ονόματα Tuxedomoon, Future Sound Of London (Αγγλία) , Tied and Tickled Trio (Γερµανία), Feedback Society (Ολλανδία), Goem (Ολλανδία), Person - spezial material (Ελβετία), έφτασε ο καιρός να ‘διασταυρώσω’ τις πληροφορίες μου από τους φανατικούς ντρογκάδες που αναφέρουν ότι η πολυσυλλεκτική αυτή κολεκτίβα διαθέτει μια ψυχρότητά στη μουσική δημιουργία μιας αντι- ποπ κατάστασης, καθώς χρησιμοποιούν ότι παράγει ήχο και εικόνα για να μεταφέρουν μηνύματα με πολιτικοκοινωνικό περιεχόμενο αλλά και ολίγον τι από αντιθέσεις συναισθημάτων στη ζωή. Υποψιάζομαι πως είναι τύποι που απεχθάνονται οτιδήποτε συμβατικό και κοινότυπο, ενώ όπως θα διαπιστώσετε κι εσείς παραμένουν λακωνικοί γιατί μάλλον προτιμούν να μιλήσουν με τη μουσική τους.

   Οι Drog_Α_Τek είναι οι: Paranormale (various instruments), Voltnoi (rhythms/ laptop), Stmc (trumpet), Nunu (guitars) Quetempo (bass), Monochrome (laptop / keyboards), Electroware (production music, keyboards, engineering). Το τελευταίο τους άλμπουμ «Too Late To Care» κυκλοφορεί από την Inner Ear, σε ειδική έκδοση βινυλίου που περιέχει το άλμπουμ και σε cd.

   ‘Πολύ’ λίγο πριν την live εμφάνιση τους στο Stage Club της Λάρισας, επικοινωνήσαμε μαζί τους για να μας λύσουν κάποιες από τις απορίες μας…
 
drog a tek3   Συστήνεστε ως μια μουσική κολεκτίβα με αυτοσχεδιαστικά στοιχεία. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό καλλιτεχνικά;
   Οι drog_a_tek είναι μία οπτικοακουστική κολεκτίβα, που δημιουργήθηκε το 2001 στην Aθήνα. Αυτό που παράγουμε είναι ένα ενιαίο έργο από ήχους, λέξεις και εικόνες. Δεν παίζουμε τίποτα παραπάνω από ένα είδος λερωμένης ποπ. Αντλούμε το υλικό μας από τα μέσα φτιάχνοντας ανοιχτές αφηγήσεις και τα  υποβάλλουμε σε ένα συνεχές copy, paste και delete.

   Σήμερα δημιουργείτε μουσική που οφείλεται στην τεχνολογική επανάσταση και τον θόρυβο…Πριν από αυτή τι είδους καλλιτέχνες ήσασταν;
   Ούτε τώρα, ούτε πριν ήμασταν καλλιτέχνες. Γενικά αυτό που κάνουμε δεν θα το έκανε κάποιος που είχε προϋπηρεσία σε τέμπερες ή λάδια.

   Ο ήχος σας είναι δύσκολος για τον μέσο ακροατή. Αυτό θέλατε να πετύχετε από την  αρχή της δημιουργίας του σχήματος;
   Είμαστε μια μηχανή που κουρδίζει ανώμαλα τους ήχους και παράγει ποπ για σκισμένα ρούχα... δεν είναι κάτι δύσκολο....

   Η βράβευσή σας από την  Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για την πρωτότυπη μουσική στην ταινία «Homeland», πόσο σας βοήθησε στη συνέχεια της μουσικής πορείας;
   Δεν είμαστε μαγαζί γωνία...δεν έχουμε τον κατάλληλο χώρο για να στήσουμε μια τροπαιοθήκη...

   Σας ενδιαφέρει να γράψετε περισσότερη μουσική για κινηματογράφο; Ποια η διαφοροποίηση στην συγκεκριμένη δημιουργική διαδικασία;
   Δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση. Στην ταινία που κάναμε ο σκηνοθέτης ήταν γνώστης του ήχου μας και ενσωματώθηκε στην ομάδα προκειμένου να πετύχουμε μαζί ένα καλό αποτέλεσμα. Ο κοινός μας στόχος ήταν να φτιάξουμε μια ωραία κινηματογραφική ταινία και όχι ένα καλό σάουντρακ.

   Ποιος είναι ο ιδανικός χώρος- τρόπος για να απολαύσει κάποιος την μουσική των Drog_A_Tek;
   Δεν βρισκόμαστε σε αυτήν την ευχάριστη θέση, ώστε να μπορούμε να ανακοινώσουμε ότι ελέγχουμε την ποιότητα των μηνυμάτων που εκπέμπουμε. Αυτός που λαμβάνει το μήνυμα γνωρίζει και πού αυτό γίνετε καλύτερα. Εμείς γνωρίζουμε μόνο πως οτιδήποτε εκπέμπουμε αλλοιώνεται από τον τόπο, τον χρόνο και την περίσταση.

   Η τελευταία σας δουλειά «Τοο late to care» χαρακτηρίστηκε ‘μαύρος δίσκος’. Θλίψη στο έπακρο λοιπόν…Γιατί;
   Όχι…είναι ένα άλμπουμ που θα ήθελε να μιλήσει για τη λαχτάρα για ζωή. Για τα πιο λαμπρά των συναισθημάτων. Αυτά χρειάζεται πόνος για να τα κατακτήσεις. Μπορεί άθελά μας να μείναμε  μόνο στον πόνο...

   Πιστεύετε ότι είναι όντως πολύ αργά, για ν΄ αλλάξουμε κάποια πράγματα στη χώρα και στον κόσμο, σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο;
   Ένας ολόκληρος κόσμος, μία ολόκληρη εποχή ετοιμάζεται να πεθάνει. Η κρίση που ζούμε παγκόσμια είναι η μεγάλη ώρα ενός ηχηρού θανάτου. κανονικά είναι η ώρα που θα έπρεπε να νιώσουμε μια απέραντη λαχτάρα για ζωή. Τα συστήματα πρέπει να πεθαίνουν. Οι άνθρωποι πρέπει να βοηθάνε αυτό το θάνατο όποτε το θεωρούν χρήσιμο ή ανακαλύπτουν ότι έχουν στα σκαριά κάτι καλύτερο. Αν κάποιος δεν έχει να περιμένει κάτι από τη ζωή του σημαίνει ότι έχει παραιτηθεί και από την ίδια τη ζωή. Μόνο ο πεθαμένος δεν έχει να περιμένει κάτι. Βέβαια όλη η παραπάνω «ενέργεια», η όμορφη στιγμή της φθοράς και της γέννησης που περιγράψαμε παραπάνω, δεν σημαίνει ότι τα πράγματα που θα έρθουν θα είναι και καλύτερα.

   Υποθέτω ότι στoυς υπολογιστές σας θα υπάρχει πάντα περίσσιο το αποτέλεσμα της δημιουργικότητάς σας. Πότε αποφασίζετε ή θεωρείτε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να το κυκλοφορήσετε;
   Δεν είναι μυστικό ότι κυκλοφορούμε πράγματα που κανονικά θα σάπιζαν στους σκληρούς μας δίσκους.

   Να περιμένουμε κάτι σύντομα;
   Το νέο άλμπουμ είναι σχεδόν έτοιμο και μέρος του θα παρουσιαστεί απόψε, στην live εμφάνισή μας στη Λάρισα.

   Όταν δεν δημιουργείτε ή δεν ακούτε την μουσική σας, τι σας αρέσει να ακούτε στο σπίτι, στο αυτοκίνητο, στο cd player, στο πικάπ;
   Πόσες σελίδες μας δίνεις για να σου γράψουν έξι άτομα τα μουσικά τους γούστα.....από techno, industrial, punk.....

   Πρόσφατη μουσική εμμονή;
   Το «nag nag nag» των Cabaret Voltaire.

drog a tek4   Εκατομμύρια καλλιτέχνες σε όλο κόσμο έχουν κηρύξει έναν ‘πόλεμο’ αυτοπροβολής μέσω των κοινωνικών δικτύων προκειμένου να διαφημίσουν τη δουλειά τους. Νομίζω ότι έχει ξεφύγει κάπως η κατάσταση κι ο καθένας που ηχογραφεί ένα τραγούδι ή σκιτσάρει ένα χαρτί μπορεί και αυτοαποκαλείται καλλιτέχνης. Εσάς σας ενοχλεί καθόλου αυτό με την ‘αρρωστημένη’ προσωπική προβολή μέσω ίντερνετ;
   O καθένας μπορεί να παίξει μουσική....αυτό νομίζω έχει λυθεί από καταβολής κόσμου. Για παράδειγμα, η μουσική είναι το νανούρισμα της μάνας. Δεν νομίζω να χρειάζεται κάποιου είδους τεχνικής πιστοποίησης για να το κάνει.

   Για το ίντερνετ, τώρα, θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής: Μπορείς να πεις ότι συμφωνείς ή διαφωνείς με τη ροή και το μέγεθος του Νιαγάρα; Θα ήταν χαζό...χιλιάδες μουσικοί παίρνουν θέση υπέρ ή κατά του ίντερνετ. Αυτό δείχνει πώς είμαστε κατά κάποιο τρόπο πρωτόγονοι στο κόσμο της πληροφορίας. Αντί να μπούμε και να λειτουργήσουμε αυτό το περιβάλλον καθόμαστε και μιλάμε για αυτό λες και χρειάζεται κάποιο είδος έγκρισης μας για να υπάρξει. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε μόνο στην επιφάνεια του «ωκεανού». Αυτό που βλέπουμε στο ίντερνετ είναι η επιφάνεια αφού ακόμα η μηχανές αναζήτησης δεν ψάχνουν παρά μόνο σε αυτό. Ο μεγαλύτερος όγκος της πληροφορίας βρίσκεται σε αυτό που ονομάζεται deep web και είναι ένα ανεξάντλητο πεδίο νέων δυνατοτήτων. Ακόμα δεν υπάρχουν τα κατάλληλα μέσα για να αλιευθεί όλη αυτή η πληροφορία και η γνώση. Παρόλα αυτά είναι ένα ανοιχτό περιβάλλον που περιμένει να το λειτουργήσουμε.

   Εσείς αλήθεια ζείτε από την μουσική; Αν όχι, με τι ασχολείστε επαγγελματικά  κι αν σας ενοχλεί που δεν μπορείτε να βιοποριστείτε από την μουσική.
   Δεν απαντάμε σε τέτοιες ερωτήσεις γιατί φοβόμαστε τις διασταυρώσεις οικονομικών στοιχείων. Μπορεί ο έφορας να διαβάζει αυτή τη στιγμή...
drog a tek5
 
  Κεφάλαιο κρίση: Πως το βιώνετε προσωπικά; Εσείς κατεβαίνετε στις διαμαρτυρίες που διοργανώνονται τον τελευταίο χρόνο στο κέντρο της Αθήνας;
   Νομίζουμε ότι μεγάλο μέρος των καλλιτεχνών μαγαρίζει τέτοιες εκδηλώσεις για να διαφημίσει την πραμάτεια του. Τι αξία θα έχει μια τέτοια απάντηση όταν δεν θα μπορείς να ξέρεις αν είναι αλήθεια. Στις διαδηλώσεις είναι καλό να κατεβαίνεις σαν διαδηλωτής και όχι σαν καλλιτέχνης.

   Ο ακτιβισμός πέρα από κάποιες στιγμές αντίδρασης κι ίσως αισιοδοξίας πιστεύετε ότι προσφέρει κάτι παραπάνω;
   Δεν ξέρουμε πώς είναι να μην κάνεις κάτι, οπότε και δεν βαφτίζουμε ως ακτιβισμό τα πράγματα που κάνουμε.

   Με αφορμή την live εμφάνισή σας στη Λάρισα, ποια είναι η σχέση σας με το κοινό της τοπικής Περιφέρειας;
   Δεν έχουμε ξαναπαίξει στη Λάρισα. Αυτό είναι μάλλον καλό...

Κατερίνα Νικολακούλη
* Οι Drog_Α_Τek εμφανίζονται απόψε (9 Μαρτίου 2012) στο Stage Club στη Λάρισα, καλεσμένοι του Zip Zap Festival. Ώρα: 21.30

Find Drog_A-Tek

drog a tek1

Συνεντεύξεις

Επισκέπτες

0 Μέλη και 165 Επισκέπτες Συνδεδεμένοι