Συνεντεύξεις

Facebook

Twitter

Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης

 

vbnm1
 
   Ένα κορίτσι υπογράφει δισκογραφικό συμβόλαιο με τη Virgin και κυκλοφορεί τον πρώτο του δίσκο. Ο τίτλος του είναι ο πιο γλυκός του κόσμου! «Κονσέρτο για σοκολάτα και τριαντάφυλλα». Η επιτυχία έρχεται και η εικοσάχρονη παιδούλα μπαίνει στα σπίτια μας από τα κανάλια και τα ραδιόφωνα και μας ξετρελαίνει με την ιδιαίτερη φωνή της. Από τότε πέρασαν δεκάξι χρόνια… H παιδούλα έγινε μια πολύ όμορφη μαμά, η οποία συνεχίζει να έχει μαγική φωνή και να γράφει τα δικά της, ολοδικά της τραγούδια. Ο μουσικός σύντροφός της, άνδρας της ζωής της και πατέρας του παιδιού της, Νίκος Γρηγοριάδης, είναι ο συνθέτης, δημιουργός και εκτελεστής που υπηρετεί τη μουσική πολύ καιρό, με επιτυχία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

   Με την Κατερίνα είχαμε πρωτοσυναντηθεί το 2009. Τότε ήταν λίγο πριν βγει το «Είναι εδώ», το άλμπουμ που είχε ετοιμάσει από κοινού με το σύζυγό της. Στη συνέχεια ακολούθησαν συναυλίες και πολλή δουλειά στη σύνθεση και η επαφή παρέμεινε – εννοείται! Κάποια στιγμή αποφασίζω να ξαναμιλήσουμε για συνέντευξη. Η απάντηση είναι άμεση και ένα μεσημέρι Σαββάτου συναντώ την Κατερίνα και το Νίκο στο σπίτι τους και συστήνομαι στην «Είναι εδώ» αυτοπροσώπως, τη Μυρτώ, την κορούλα τους. Ένα σπίτι μουσικών, γεμάτο κιθάρες, μπάσα, πλήκτρα και μελωδία, γεμάτο τραγούδια και χαμόγελα… Μιλάμε για όλα, τις δουλειές που ετοιμάζουν, τις εμφανίσεις τους στη σκηνή, τις ανησυχίες τους για το μέλλον. Ήταν γεμάτο τριαντάφυλλα και σοκολάτα εκείνο το Σάββατο.

   Για το καινούργιο άλμπουμ να μιλήσουμε; Είναι κατάλληλη ώρα;
   Νίκος Γρηγοριάδης : Πόσα καινούργια άλμπουμ θέλεις;

   Για το καινούργιο…
   Νίκος Γρηγοριάδης : Ένα; (γέλια)

vbnm19   Για αυτό που ετοιμάζετε… Τον διάδοχο του «Είναι εδώ».
   Κατερίνα Κυρμιζή : Η αλήθεια είναι ότι είμαστε σε μια διαδικασία που γράφουμε παρά πολύ… Ο καθένας τα δικά του. Άλλα που φτιάχνουμε μαζί, κάποια παλιά Αγγλόφωνα του Νίκου, που τα ξαναφτιάχνουμε. Έχουμε πολύ υλικό αλλά δεν ξέρουμε αυτή τη στιγμή προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούμε.
   Νίκος Γρηγοριάδης : Το συρτάρι είναι γεμάτο, ρε παιδί μου! Απλά, ψάχνουμε τριγύρω να δούμε τι γίνεται, να πάρουμε ένα σήμα, γιατί βλέπουμε καπνό! (γέλια) Η κατάσταση με τις δισκογραφικές…

   Μουσικά εννοείτε;
   Νίκος Γρηγοριάδης : Όχι τόσο μουσικά… Το πώς θα «επικοινωνηθεί» αυτό το πράγμα στον κόσμο. Οι εταιρείες είναι… τι να πω… Υπάρχουν εταιρείες; Υπάρχει κάποιος να ασχοληθεί;
  Κατερίνα Κυρμιζή : Εγώ πιστεύω ότι είναι κάτι άλλο. Είναι και θέμα κατεύθυνσης. Ας πούμε, το να παρουσιάσουν ξαφνικά έναν Αγγλόφωνο δίσκο η Κυρμιζή και ο Γρηγοριάδης είναι κάτι. Το οποίο δεν ξέρω πως μπορεί να ερμηνευτεί…
 
   Διαφορετικό.
   Κατερίνα Κυρμιζή : Ναι… θα πει κάποιος «Τώρα που είναι μόδα, ας πούμε, πήγε κι αυτό». Αλλά που να ξέρουν ότι αυτά τα κομμάτια είναι πολλά από το 1982! Και έχουν πάει στην Ολλανδία και…
 
   Αν δεν τους το πείτε δεν θα το μάθει κανείς.
  Κατερίνα Κυρμιζή : Ναι, αλλά μπορεί να δημιουργηθεί αυτή η στρεβλή εντύπωση. Εγώ έχω υλικό έτοιμο, το οποίο είναι πολύ ιδιαίτερο, Ελληνικό… Και αυτό που με προβληματίζει είναι σε ποιο κοινό απευθύνομαι… Είναι τόσο… Όσοι το έχουν ακούσει έχουν πει ότι είναι πολύ καλή δουλειά, πολύ ώριμη δουλειά, αλλά είναι γι αυτούς που ξέρουν… που ξέρουν από μουσική εννοώ.
 
   vbnm09Από τον κόσμο στα live τι σήματα παίρνετε;
  Νίκος Γρηγοριάδης : Στο live, φέτος που ξεκινήσαμε, δεν έχουμε παρουσιάσει ακόμα κάτι καινούργιο και ο λόγος είναι ακριβώς αυτός. Δηλαδή δεν έχουμε αποφασίσει κι εμείς οι ίδιοι τι απ’ όλα αυτά θα τραβήξει μπροστά και τι θα γίνει. Και αυτό όχι γιατί δεν έχουμε τη διάθεση να το κάνουμε αλλά γιατί ψάχνουμε το πώς θα γίνει η επικοινωνία. Να συνδεθεί ο καλλιτέχνης με το κοινό. Ο κλασσικός τρόπος που ξέραμε, εταιρείες κτλ, ήταν που ήταν σε αφασία, τώρα δεν υπάρχει καθόλου. Αυτό είναι το θέμα…
   Κατερίνα Κυρμιζή : Δεν ξέρουμε καταρχήν, θα βγάλουμε ένα κανονικό άλμπουμ; Θα βγάλουμε single; Θα βγάλουμε ψηφιακό; Θα είναι ντουέτο; Είναι πολλά ζητήματα στο τραπέζι.
   Νίκος Γρηγοριάδης : Η αλήθεια είναι ότι σε όλες τις περιπτώσεις, πάντα ο ένας υπήρχε στις δουλειές το άλλου, ακόμα και σε αυτό που λέμε «προσωπικό άλμπουμ». Ας πούμε, στο «Αλφάδι» το δικό μου, το 2000, που ακούστηκε πολύ το «Νυχτερινό», τραγουδάει μαζί μου η Κατερίνα. Πάντα υπάρχει το ένα μέσα στο άλλο. Αυτό που έχει σημασία είναι εμείς σαν καλλιτέχνες να νιώσουμε ότι υπάρχουν απέναντί μας άνθρωποι που στοιχειωδώς ενδιαφέρονται να επικοινωνήσουν. Είμαστε στο σημείο όπου ο καλλιτέχνης πρέπει να σκεφτεί την ύπαρξή του από την αρχή. Παλιά υπήρχε η εταιρεία που σου πλήρωνε όλη την παραγωγή, εμείς ζήσαμε όλη αυτή την πολυτέλεια, χωρίς να ανακατεύεται καθόλου. Τώρα ξέρεις πολύ καλά ότι επιβαρύνεται όλο αυτό ο καλλιτέχνης. Αλλά, πόσο πια να επιβαρυνθεί ο καλλιτέχνης; Τι θα κάνει ο καλλιτέχνης, τα πάντα;
 vbnm5  Κατερίνα Κυρμιζή : Είμαστε δύο τραγουδοποιοί, οι οποίοι πρέπει να παράγουν νερό, να το βγάλουν από το πηγάδι, να το βάλουν στο αυλάκι και να ποτίσουν κιόλας και να δρέξουν τους καρπούς! Απαιτείται τεράστιο ποσόν ενέργειας, το οποίο θέλεις, από ένα σημείο και μετά, να έχει αντίκρισμα. Όχι τόσο οικονομικό, αλλά να έχει ένα αποτέλεσμα. Ο χρόνος που αφαιρώ από την οικογένειά μου, το παιδί μου, από οτιδήποτε άλλο, θέλω πια να αισθάνομαι ότι έχει κάποιο αντίκρισμα.
   Νίκος Γρηγοριάδης : Εμείς προσπαθούμε να επαναπροσδιοριστούμε μέσα σε αυτή την καινούργια κατάσταση, να δούμε πόσο θα αντεπεξέλθουμε στις καινούργιες προκλήσεις, ότι πρέπει να κάνουμε τα πάντα εμείς. Από την άλλη, ο κόσμος το έχει σε κακό να αγοράσει ένα CD…
   Κατερίνα Κυρμιζή : Εμείς δαπανάμε φαιά ουσία και ενέργεια και χρήμα για να έχουμε το σωστό όργανο να κάνουμε όλα αυτά που πρέπει με τον καλύτερο τρόπο και ο άλλος δεν είναι διατεθειμένος να δώσει 10-15 Ευρώ για να σε ανταμείψει. Που δεν είναι δικά σου και τα 15! Έχεις ένα ποσοστό επί της χονδρικής…
   Νίκος Γρηγοριάδης : Νομίζω πως θα ξημερώσει και η καινούργια μέρα. Εμείς δεν έχουμε οριστικοποιήσει ακόμα αν θα είναι ολοκληρωμένη δουλειά και περισσότερο αυτό. Αν αξίζει δηλαδή τον κόπο να κάνεις μια ολοκληρωμένη παραγωγή σε 10-12 τραγούδια. Έχει καθίσει ποτέ κανείς να κάνει παραγωγή σε 10-12 τραγούδια, να δει πώς είναι;
   Κατερίνα Κυρμιζή : Για να ακουστεί στο τέλος ένα, έτσι;
   Νίκος Γρηγοριάδης : Μήπως λοιπόν ο καινούργιος τρόπος είναι να μην βγάζουμε ολόκληρα άλμπουμ;
 
   Η επιστροφή στη δεκαετία του ’50, με ένα τραγούδι…
   Νίκος Γρηγοριάδης : Ναι, αυτό, αυτό που μπορείς να αντέξεις.
 

   vbnm4Τι άλλο υπάρχει στο πρόγραμμα, όσον αφορά τις live εμφανίσεις; Ο κόσμος τι σας λέει;
   Νίκος Γρηγοριάδης : Κοίτα, εγώ είδα ότι υπήρχε θετική ανταπόκριση από τον κόσμο. Είδα επίσης ότι ο κόσμος δεν έχει λεφτά. Ένα ποτό όλο το βράδυ… Έχεις μέσα 70-100 άτομα και με το ζόρι να πάρουν και δεύτερο ποτό… Ο κόσμος ζορίζεται… Η αλήθεια είναι αυτή. Μπήκαμε σε μια καινούργια κατάσταση που δεν τη γνωρίζαμε.
   Κατερίνα Κυρμιζή : Δεν δυσκολευτήκαμε αυτή τη φορά, ίσως γιατί είχαμε δυνατό ήχο. Στα ακουστικά σχήματα όμως εγώ αισθανόμουν ότι ήταν πολύ πιο δύσκολο να τους χαλαρώσω. Ήταν πολύ τσιτωμένοι. Ίσως απέκτησαν αντισώματα. Αυτή τη φορά ήταν σαν πάρτι πραγματικά. Reunion πάρτι. Αυτό αισθάνθηκα, αυτό εισέπραξα… Μου φέραν κουλουράκια σπιτικά, σοκολάτες… (γέλια)
   Νίκος Γρηγοριάδης : Κάνα παστίτσιο, ρε παιδιά! (ΠΟΛΥ γέλιο)
   Κατερίνα Κυρμιζή : Πραγματικά ήταν πολύ γλυκό.
 
   Μήπως για πολύ κόσμο είσαι ακόμα είκοσι χρονών;
   Νίκος Γρηγοριάδης : Νομίζω πως ναι.
   Κατερίνα Κυρμιζή : Μπορεί…
  Νίκος Γρηγοριάδης : Όταν αγαπήσεις κάτι και δεθείς με αυτό, εκεί μένεις. Όχι τόσο γιατί βλέπεις τον καλλιτέχνη με άλλο μάτι. Βλέπεις τον εαυτό σου εκεί που ήσουν όταν αγάπησες αυτό το πράγμα.
   Κατερίνα Κυρμιζή : Έχω ένα βιβλίο που κρατάω, με όλα αυτά που γράφει ο κόσμος. Και είναι πολύ συγκινητικό. Αν δεις πως γράφουν…

   Όταν είχε βγει το «Είναι εδώ», είχατε κάνει κάποιες εμφανίσεις… και στην τηλεόραση. Η ανταπόκριση που είχατε τότε…
   Κατερίνα Κυρμιζή : Είχαμε παίξει και στο MAD και στο κρατικό…
   Νίκος Γρηγοριάδης : Καλά, εκεί θέλω να το ξεχάσω.
   Κατερίνα Κυρμιζή : Ναι, αυτό ήταν εφιαλτικό.
   Νίκος Γρηγοριάδης : “On air – πάμε”! Και σταματάει η κιθάρα της! Στον αέρα! Εγώ δεν έχω πάρει χαμπάρι, το πρόγραμμα είναι ζωντανό και εγώ παίζω ένα ακουστικό σόλο μόνο του.

   Τελικά, τράβηξε αυτή η ιστορία με την τηλεόραση;
   Νίκος Γρηγοριάδης : Είχαμε κάνει και το “Amstel Live” τότε… Κοίτα, σε γενικές γραμμές εγώ θεωρώ ότι αυτός ο δίσκος, με τα δεδομένα της εποχής, αυτό που ήταν να κάνει, το έκανε. Άφησε πίσω του ένα κομμάτι και διάφορα τραγούδια που θα ακούγονται καιρό.

   Οι εμφανίσεις είναι τρέξιμο δικό σας, ασχολήθηκε καθόλου η εταιρεία…;
   Νίκος Γρηγοριάδης : Είχαμε κι έναν ατζέντη σε κάποια φάση… Κοίτα, δεν πολύ-εκτιθέμεθα έξω, είμαστε των μετρημένων εμφανίσεων. Συγκριτικά με το 2008, που ξεκινήσαμε μετά από πολλά χρόνια, τότε είχαμε παίξει 30-40 φορές… Επειδή υπήρχε το come-back μετά από πολύχρονη απουσία. Δουλέψαμε σε μπουάτ 13 Δευτέρες σερί και ήμαστε γεμάτοι! Δευτέρες!
  Κατερίνα Κυρμιζή : Τώρα που γυρίσαμε στο ηλεκτρικό, είχαμε άλλη ανταπόκριση. Για μας που είμαστε τραγουδοποιοί, εμφανιζόμαστε λίγο. Και για μας και για τον κόσμο.
   Νίκος Γρηγοριάδης : Να σε επιθυμήσει και λίγο ο άλλος…

   Νίκο, η Κατερίνα είναι η γυναίκα-τροβαδούρος; Η ίδια έχει πει πως είναι.
   Νίκος Γρηγοριάδης : Κοίτα, ποιητική αδεία, είναι. Οι τροβαδούροι ήταν ιππότες! (γέλια) Ταγμένοι σε μία ιδέα, γράφανε τραγούδια, είχανε θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις. Τα έχει αυτά η Κατερίνα, γι αυτό τα αναφέρω… Πρόσεξε, οι τροβαδούροι δεν εμφανίζονταν οι ίδιοι, έστελναν «αντ’ αυτού». Εντάξει, προς το παρόν το κάνει η ίδια! (γέλια)
   Κατερίνα Κυρμιζή : Όχι, το κάνω γιατί δεν μπορεί να το κάνει κανείς καλύτερα από μένα! (πολλά γέλια)
 
 vbnm3  Ακούγοντας το άλμπουμ τότε, ένα βασικό του στοιχείο ήταν η ανεμελιά. Παραμένει αυτό το στοιχείο στα καινούργια τραγούδια;
   Νίκος Γρηγοριάδης : Να σου πω… Υπάρχει και δεν υπάρχει. Στη δουλειά της Κατερίνας δεν υπάρχει.
   Κατερίνα Κυρμιζή : Είναι πολύ «βαριά»…
   Νίκος Γρηγοριάδης : Αντικατοπτρίζει άλλα πράγματα.
  Κατερίνα Κυρμιζή : Όπως στα αρώματα, έχει μια «υψηλή νότα» ανεμελιάς, γιατί έχει και Pop μελωδίες, αλλά έχει στίχο που είναι βαρύς και αναφέρεται σε ακανθώδη ζητήματα, μετρημένα στη ζωή του ανθρώπου. Ο Νίκος έχει μια πιο ανέμελη δουλειά…
   Νίκος Γρηγοριάδης : Εγώ θα προτιμούσα Αγγλόφωνα, αλλά εδώ είναι ρίσκο. Ξέρεις τι μου τη σπάει; Είχα γράψει αυτά τα τραγούδια το ’82, με στίχους μια φίλης, εκπληκτικούς στίχους. Σε μια εποχή όμως που δεν είχε επιτυχία κάτι τέτοιο. Εμένα με τσιγκλάνε αυτά που και που. Κοίτα, το «Πουθενά» είναι στο «Είναι εδώ». Είναι Αγγλόφωνο. Το «Άντε γεια» από το «Αλφάδι» είναι Αγγλόφωνο.
   Κατερίνα Κυρμιζή : Και το “Blue jean” ήταν Αγγλόφωνο…
Νίκος Γρηγοριάδης : Στο «Φάρο» με φώναξαν από τη βελγική τηλεόραση να τον παρουσιάσω και η εταιρεία μου δεν μου πλήρωνε τα εισιτήρια! Με προσκαλεί το Βέλγιο να παρουσιάσω κάτι και έχω μηδέν βοήθεια από δω!
 
   Κόβουμε την κουβέντα και βάζουμε μουσική. Ακούμε τα Αγγλόφωνα τραγούδια, για τα οποία διαβάσατε πιο πάνω. Ακούμε κομμάτια από την προσωπική δουλειά της Κατερίνας, ένα concept άλμπουμ με πυκνά νοήματα, πολύ διαφορετικό από τις «πλαστικές» δουλειές του καιρού μας… Μιλούσαμε κι ακούγαμε, σχολιάζαμε και περνάγαμε στο επόμενο επίπεδο. Ε, κάποια στιγμή έπρεπε να φύγω κιόλας. «Να πας στο καλό! Ξαναπέρνα κάποια στιγμή, να ακούσουμε μουσική»… Φυσικά και θα ξαναπεράσω! Θέλω να δω από κοντά κι εκείνη την καινούργια κιθάρα που αγόρασε ο Νίκος…
 
Κώστας Κούλης
 
vbnm2

Συνεντεύξεις

Επισκέπτες

0 Μέλη και 272 Επισκέπτες Συνδεδεμένοι
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd