Συνεντεύξεις

Facebook

Twitter

Συνέντευξη με τον εικαστικό P-Jay Fidler

 
   Μου τράβηξε πρώτη φορά την προσοχή σε μια τυχαία αναζήτηση στο διαδίκτυο. Ο εικαστικός και γραφίστας P-Jay Fidler δεν διστάζει να τροποποιεί τον κόσμο με την όμορφα εξωφρενική οπτική του. Απροσδόκητες και ιδιαίτερες εικόνες προσαρμοσμένες σε ένα περιβάλλον όπου η αθωότητα φλερτάρει αρμονικά με την διαφθορά και την πτώση. Εκπληκτικά σκηνικά που σ’ οδηγούν να πηγαινοέρχεσαι από τον παράδεισο στην κόλαση και αντίστροφα. Ονειρικές φιγούρες που προσπαθούν να βρουν τη θέση τους σε έναν αποτρόπαιο κόσμο. Τον αναζητήσαμε και πρόθυμος από την πρώτη στιγμή δέχτηκε να μας δώσει συνέντευξη μέσω e-mail από το μακρινό Λος Άντζελες. Απόφοιτος του Art Center College of Design της Πασαντένα στην Καλιφόρνια, πλέον εκθέτει τα έργα του σε Καλιφόρνια και Νέα Υόρκη.
 
Τι σας εμπνέει να δημιουργήσετε πίνακες που προβάλλουν και προκαλούν τόσο έντονα συναισθήματα;
Δεν είμαι τόσο σίγουρος, αλλά αν έπρεπε να το οφείλω σε κάτι θα ήταν η παιδική ονειροπόληση. Αυτή η αθωότητα της φαντασίας που όλοι έχουμε ως παιδιά, όπου δεν προσπαθούμε να επεξεργαστούμε τους εαυτούς μας τόσο πολύ και απλά εκφέρουμε αυτό που υπάρχει στο μυαλό μας.
 
pjay1Θα ήθελα να μου πείτε μερικά πράγματα για εσάς. Τι κάνει ένας καλλιτέχνης στην καθημερινή του ζωή;
Ξυπνάω συνήθως γύρω στις 5 π.μ. Για κάποιον περίεργο λόγο ξυπνούσα πάντα νωρίς, εντούτοις βρίσκω τον κόσμο να είναι με διαφορά πολύ πιο ήσυχος εκείνη την ώρα της ημέρας. Προσπαθώ, χωρίς να το πετυχαίνω πάντα, να μπαίνω στο στούντιό μου εκείνη την ώρα για να ζωγραφίζω ή απλώς να κάνω οτιδήποτε δημιουργικό ακόμη κι αν αυτό είναι να διαβάζω μια συνέντευξη ενός άλλου καλλιτέχνη ή να παρακολουθώ κάποιο ντοκιμαντέρ σχετικό με την τέχνη. Θέλω να γίνομαι δημιουργικός τον χρόνο που περνάω στο εργαστήριο μου. Γύρω στις 8 π.μ. ξυπνoύν η γυναίκα και τα σκυλιά μου, έτσι συνήθως φτιάχνω πρωινό, ταΐζω τα σκυλιά και ξεκαθαρίζω τι έχω να κάνω την υπόλοιπη μέρα μου. Έχουμε μία μικρή γραφιστική εταιρία, την οποία κατά κύριο λόγο διευθύνει η σύζυγός μου. Εγώ λοιπόν πηγαίνω κάποιες μέρες και δουλεύω μαζί της, εκτιμώντας πόση ώρα πρέπει να κάτσω μπροστά στον υπολογιστή την κάθε μέρα και βλέπω πως θα πάει το πράγμα. Εφόσον δουλεύουμε και ζωγραφίζουμε στο σπίτι, προσπαθούμε να βγαίνουμε έξω όσο το δυνατόν περισσότερο, έτσι τρώμε έξω αρκετές φορές. Επίσης συνηθίζουμε να βλέπουμε πολλές ταινίες στο σπίτι και να χαλαρώνουμε στον καναπέ για ώρες.
 
Περιγράψτε μου την καλλιτεχνική σας ταυτότητα χρησιμοποιώντας πέντε επίθετα.
Οικεία, πολύχρωμη, αντικειμενοποιημένη, παράξενη, μελωδική.
 

pjay2Πως ξεκίνησε όλο αυτό; Ποιά ήταν η στιγμή που συνειδητοποιήσατε τι θέλετε να κάνετε στη ζωή σας;

Όπως οι περισσότεροι καλλιτέχνες ως παιδί σχεδίαζα αφηρημένα και ζωγράφιζα. Η θεία μου είναι καλλιτέχνης και είχε ένα μαγαζί με έργα τέχνης έτσι μπορούσε να μου δίνει βιβλία για το πως να ζωγραφίζω σκύλους και άλογα και έτσι έκανα. Στα εφηβικά μου χρόνια δεν ήμουν προικισμένος σε τίποτε άλλο πέραν της ζωγραφικής και έτσι εστίασα εκεί. Δεν είχα ιδέα ότι μπορείς να ζήσεις από αυτό, καθώς στο σπίτι μου οι περισσότεροι από μας κάναμε ό, τι και οι οικογένειες μας. Το μέλλον και η ταυτότητά σου βρισκόταν στα χέρια αυτών που σε είχαν «δημιουργήσει» ή έτσι φαίνονταν τουλάχιστον. Αν ο πατέρας σου ήταν αγρότης ήταν πιο πιθανό να γίνεις αγρότης, ή αν ο πατέρας σου έκανε κατασκευές, θα έκανες το ίδιο. Η αλλαγή ήρθε όταν ο θείος μου μετακόμισε στο Λος Άντζελες και μου μίλησε για μερικές σχολές καλών τεχνών που θα έπρεπε να ψάξω καλύτερα. Έτσι ανακάλυψα ότι υπήρχαν πολύ περισσότερες δυνατότητες εκεί έξω, για τις οποίες δεν μας μιλούσαν. Μέχρι τότε ήμουν προσκολλημένος στην πόλη μου κάνοντας το ίδιο που όλοι συνήθιζαν να κάνουν, ξοδεύοντας απλώς το χρόνο μου σε πάρτι και χαζολογώντας. Αποφάσισα ωστόσο να κάνω την αίτηση για μια σχολή καλών τεχνών και έγινα δεκτός ύστερα από μερικές αποτυχημένες προσπάθειες. Στη σχολή κατάλαβα πως μπορούσα να ζήσω κάνοντας κάτι που απολαμβάνω. Ακόμη βέβαια παλεύω με το τι θέλω να κάνω στη ζωή μου, αλλά νομίζω πως το ίδιο συμβαίνει με όλους καθώς αλλάζουμε συνέχεια τα θέλω μας.
 
pjay4Στους πίνακές σας, παρατηρούμε πολλές γυναικείες μορφές και γυναικεία μέλη. Αν η τέχνη σας ήταν γυναίκα μεταμορφωμένη σε μία από αυτές τις μορφές, πως θα ήταν σήμερα και τι θα έκανε στη ζωή της;
Ο τρόπος με τον οποίο βλέπω τη γυναικεία φιγούρα στα έργα μου συνδέεται στο μυαλό μου κατά βάση με την εικόνα μιας ηρωικής οντότητας που αντιμετωπίζει πληθώρα καταστάσεων και συναισθημάτων στη ζωή της. Ένοιωθα πως πάντα με έλκυαν οι γυναικείες φιγούρες και ο ίδιος ήμουν πάντα περικυκλωμένος από όμορφες, δυνατές, ανεξάρτητες και μολαταύτα φοβισμένες ή ‘συναισθηματικά ελαττωματικές’ γυναίκες. Νομίζω πως πολλές από τις γυναίκες των έργων μου είναι βασισμένες σε γυναίκες που γνωρίζω ή έχω γνωρίσει στο παρελθόν. Θαυμάζω το δυναμισμό, τη θέληση και την αποφασιστικότητά τους. Σύγχρονες θεές δοκιμασμένες από τη ζωή.

Θάνατος, σεξ, πάθος, παράδεισος, κόλαση: Με τι χρώματα θα γεμίζατε αυτές τις λέξεις;
Είναι μια ερώτηση πολύ δύσκολη να απαντηθεί επειδή οποιαδήποτε μέρα τα χρώματα που θα επέλεγα θα άλλαζαν αναλόγως των συναισθημάτων μου. Θα χρησιμοποιούσα το ίδιο χρώμα τόσο για τον παράδεισο όσο και για την κόλαση - εξαρτάται μόνο από το πως θα εξελίσσονταν η μέρα μου.
 
Το είδος μουσικής που θα περιέγραφε την τέχνη σας;
Οτιδήποτε από Modest Μouse!
 
pjay3Ένα άλλο θέμα της τέχνης σας: ψηλοτάκουνα παπούτσια. Τι συμβολίζουν για εσάς;
Τα ψηλά τακούνια προέρχονται από pin up περιοδικά και την αποπλανητική σε συνδυασμό με την ισχυρή ιδιότητα που τα παπούτσια συμβολίζουν. Όταν μια γυναίκα είναι γυμνή και ανυπόδητη, μοιάζει ευάλωτη. Η ίδια όμως γυναίκα σε ψηλά παπούτσια αποκτά δύναμη και δείχνει έτοιμη να καταλάβει τον κόσμο. Βλέπω επίσης τα ψηλοτάκουνα παπούτσια ως σύμβολο ισορροπίας αλλά και έλλειψης ισορροπίας την ίδια στιγμή. Οποιαδήποτε στιγμή το επόμενο βήμα θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικό αν δεν είσαι προσεκτικός.
 
Θα ήθελα τώρα να εστιάσω σε μία συγκεκριμένη δημιουργία σας με τον τίτλο «Beauty is a slippery slope» (Η ομορφιά είναι μια ολισθηρή κατηφόρα). Τι είναι λοιπόν η ασχήμια;
Πιστεύω πως ασχήμια είναι η αναίσθητη σκληρότητα, ειδικά εναντίον των ζώων ή εναντίον ανθρώπων που δεν μπορούν να αμυνθούν. Επίσης, το πολύ μακιγιάζ είναι εξίσου άσχημο.
 
Τέλος, θα ήθελα να σχολιάσετε την άσχημη οικονομική κατάσταση της χώρας μας στην οποία βρίσκεται εδώ και καιρό. Πως θα την απεικονίζατε στην τέχνη σας;
Θεωρώ πως σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου βλέπουμε αυτό το τεράστιο χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών και την ασταθή κατάσταση της αγοράς. Όλοι περιπλέκονται και κανένα πρόβλημα δεν οδηγείται στη λύση του. Όλοι ψάχνουμε σε συνεχώς και μεγαλύτερο βάθος κομμάτια ελπίδας, διαφυγής. Η κατάσταση θα χειροτερέψει πολύ άσχημα προτού αρχίσει να καλυτερεύει. Θα το απεικόνιζα πιθανότατα με μια γυναίκα που φορώντας γόβες χάνει την ισορροπία της ή γκρεμίζεται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
 
Έλενα Σκρέκα
 
pjayfidler1Info:
Ο P-Jay Fidler γεννήθηκε σε μία αγροτική κοινότητα της Καλιφόρνια. Τα παιδικά του χρόνια αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης των έργων του. Όπως ο ίδιος υποστηρίζει, στους πίνακές του θα προσέξεις να συγχέονται εικόνες Ζωής, Αγάπης και Θανάτου. Πλέον ζει με την οικογένειά του στο Λος Άντζελες, όπου και εργάζεται. Ενδεχομένως να τον έχετε αναγνωρίσει από τις σκηνοθετικές οδηγίες στο επίσημο videoclip του «Seven Deadly Sins» των FloggingMolly, καθώς επίσης και στο «Situation» των Irving, σε συνεργασία με τον Josh Forbes. Το εικαστικό του έργο «Beauty is a slippery slope», καθώς και τα υπόλοιπα έργα του μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα www.pjfidler.com .

 

 

 

Συνεντεύξεις

Επισκέπτες

0 Μέλη και 262 Επισκέπτες Συνδεδεμένοι