Mindfield

Facebook

Twitter

Είσαι Μουσικός Συντάκτης; Προσοχή!


aaschallplatte-hh
   aa181941-stock-photo-freude-musik-kultur-gefuehle-schallplatte-plattenspielerΣήμερα ξύπνησα τρομερά ορεξάτος. Αυτό σημαίνει ότι θα γράψουμε και θα πούμε πολλά. Ένας ταιριαστός τίτλος του κειμένου, που ακολουθεί, θα μπορούσε να είναι «Oδηγίες προς ναυτιλομένους», αλλά ακούγεται αρκετά ειρωνικός και δεν μου αρέσει. Προτιμώ τον τίτλο «Oδηγίες σωστής αξιολόγησης ενός συντάκτη» ή τον αντίστοιχο «Bασικά εφόδια ενός επίδοξου συντάκτη».

   Ρίχνοντας κάποιος μια γρήγορη ματιά στα forums οποιουδήποτε site, το πρώτο πράγμα που παρατηρεί είναι πως το 60% των επισκεπτών και το 90% των συζητήσεων αναλώνονται με το αιώνιο θέμα, «γιατί έγραψε ο τάδε αυτό γι’ αυτούς;» ή «γιατί τους έδωσε μόνο 9 και όχι 10;» ή «μα πώς γίνεται οι Scorpions με τον Jabs να είναι καλύτεροι από τους Scorpions με τον Roth;» κ.ο.κ. Απόψεις! Γνώμες! Θεωρίες! Σεβαστές, αλλά τίποτα περισσότερο από προσωπικές σκέψεις. Υποκειμενικές κρίσεις! Για να κρίνουμε έναν συντάκτη αντικειμενικά και να εκφανθούμε εάν είναι ΚΑΛΟΣ ή ΚΑΚΟΣ (= άσχετος), θα πρέπει να έχουμε σφαιρική άποψη. Αυτό πρώτα απ’ όλα προϋποθέτει ότι έχουμε διαβάσει αρκετά κείμενά του, και όχι ένα ή δύο. Με ένα κείμενο είναι δύσκολο να κρίνουμε oποιονδήποτε. Ούτε με δύο!

aavinyl-1-of-1   Ξεχνώντας αυτό, ας ξεκαθαρίσουμε ότι οι βαθμολογίες οποιουδήποτε είδους είναι συμβολικές και εντελώς υποκειμενικές. Δεν σημαίνουν τίποτα απολύτως και κατά τη γνώμη μου κακώς μπαίνουν, όπου μπαίνουν. Αυτό που μετράει είναι το κείμενο, η παρουσίαση, η ανάλυση. Στεκόμαστε επίσης στο γεγονός ότι όλοι κάνουν λάθοι. Ακόμη και οι συντάκτες. Ακόμη και οι πολύ καλοί συντάκτες. Όμως υπάρχουν λάθη, τα οποία ξεχωρίζουν ή για να το κάνω πιο ξεκάθαρο, διαχωρίζουν τους καλούς από τους άσχετους. Το να πει ένας συντάκτης ότι το “Seventh son of a seventh son” είναι το σπουδαιότερο – ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ – άλμπουμ των Iron Maiden, είναι, έτσι όπως το βλέπω εγώ, κάτι λογικό. Πρόκειται για δισκάρα, αντικειμενικά ένα από τα καλύτερα άλμπουμς του συγκροτήματος, ένα από τα πλέον επιτυχημένα τους ... και ποιος ξέρει; Ίσως ο συγκεκριμένος συντάκτης είναι για προσωπικούς λόγους συναισθηματικά συνδεδεμένος με τη συγκεκριμένη δουλειά. Όταν όμως κάποιος, γράφοντας για το παρελθόν των Emperor, κι αυτό είναι από τα αγαπημένα μου παραδείγματα, αναφέρεται στον Mortiis ως πληκτρά του σχήματος, τότε ... είναι άσχετος. Εδώ πρέπει να βγούνε τα δρεπάνια και να του πάρουν το κεφάλι. Αυτά τα λάθη δεν πρέπει να ξεχνιούνται και να συγχωρούνται. Γιατί; Διότι όσοι είναι άσχετοι, ας περιμένουν να γίνουν σχετικοί και μετά να ασχοληθούν με το «άθλημα». Σκληρά λόγια; Η αλήθεια πονάει. Και ας πούμε και στη σωστή απάντηση : ο Mortiis ουδέποτε ήτανε υπεύθυνος για τα πλήκτρα στους EMPEROR. Βασικά ήταν ο μπασίστας του συγκροτήματος και μετά τα γνωστά γεγονότα του Αυγούστου του 1993 και της φήμης, που είχε βγει, ότι αυτός ήτανε το «καρφί», φοβούμενος κυριολεκτικά για τη ζωή του μετακόμισε με την τότε κοπελιά του σε μια ερημιά της βόρειας Σουηδίας. Από εκείνο το σημείο και μετά – ενώ ήτανε άσχετος μουσικά, για να λέμε την αλήθεια – άρχισε να ασχολείται με τα πλήκτρα και τους minimal ήχους (ως MORTIIS, HAVARD VOND και VOND). Πάμε παρακάτω ...

Απόψεις! Γνώμες! Θεωρίες! Σεβαστές, αλλά τίποτα περισσότερο από προσωπικές σκέψεις. Υποκειμενικές κρίσεις!

   aa64694 306177372775371 1332932188 nΠόσοι από εσάς νομίζουν ότι γνωρίζουν περισσότερα από τον κάθε συντάκτη που αρθρογραφεί σε οποιοδήποτε site; Ωραία είναι η φάση των promos, των δωρεάν προσκλήσεων για συναυλίες και των πάρτυ. Ποιων promos θα ρωτήσω εγώ; Παλιάααα ... μας τελείωσαν τα promos και ορισμένοι το έχουν θέσει άριστα το θέμα σε κείμενά τους κατά καιρούς. Ποιων προσκλήσεων; Και όσοι πεταχτείτε να πείτε, ότι υπάρχoυν κι αυτοί, που τα απολαμβάνουν όλα αυτά και είναι ταυτόχρονα άσχετοι, θα σας πω απλά και σταράτα ότι ΕΣΕΙΣ ΦΤΑΙΤΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟ. Που δεν τους κράζετε και τους ανέχεστε, σε κάθε επίπεδο, όλα αυτά τα χρόνια. Ξέρετε για ποιους μιλάω. Ναι, γι’ αυτούς που σας έρχονται πρώτοι στο μυαλό! Ακριβώς! Kαι αυτή βέβαια είναι η μία πλευρά της "καθημερινότητας" ενός μουσικού συντάκτη. Διότι η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική : τόνοι ανούσιου και κακού υλικού από συγκροτήματα, τα οποία οφείλει να ακούσει προσεκτικά και να αξιολογήσει/παρουσιάσει αντικειμενικά, πίεση χρόνου πάρα πολλές φορές σχετικά με κείμενα, άπειρα ξενύχτια μετά από ζωντανές εμφανίσεις προκειμένου το κείμενο να είναι "έτοιμο", ελάχιστος διαθέσιμος χρόνος για ακρόαση των δίσκων και συγκροτημάτων, που πραγματικά γουστάρει και αγαπά.  

   Ο μουσικός συντάκτης οφείλει να γνωρίζει περί μουσικής. Να έχει ακούσει πολλούς, μα πάρα πολλούς, μα πάρα πάρα πολλούς δίσκους. Η μουσική θα πρέπει να έχει γίνει ένα με τον εαυτό του. Ακούτε ποτέ μουσική κοιμώμενοι; Ακούσατε ποτέ το νέο δίσκο του αγαπημένου σας καλλιτέχνη, πριν αυτός κυκλοφορήσει, όταν κοιμόμασταν; Εάν όχι, καθίστε στα αυγά σας και περιμένετε. Δεν είστε έτοιμοι για τη δουλειά! Πριν πάρα πολλά χρόνια, ζώντας υπό την ψύχωση του να λάβω το “The Graveyard” του King Diamond, το άκουγα κάθε βράδυ σχεδόν στον ύπνο μου. Το φανταζόμουν, το γευόμουν με τον τρόπο μου, προσπαθούσα να το φανταστώ. Αυτός κι αν ήταν ένας γλυκός ύπνος ... σωστά; Μη γελάτε, το ίδιο είχα πάθει και με το “Scarlet evil, witching black” των Necromantia και με πάρα πολλά άλλα άλμπουμς ... με το “Thy mighty contract” των Rotting Christ, με το “Black arts lead to everlasting sins” των Necromantia/Varathron κ.ο.κ.

   aa196553 418018994924720 1080637692 nΟ μουσικός συντάκτης οφείλει να μελετάει. Πρέπει να διαβάζει όσα περισσότερα «ανταγωνιστικά» του δικού του έντυπα ή sites μπορεί και να ξεψειρίζει το διαδίκτυο αναζητώντας λαυράκια και έξτρα πληφορορίες για τη δουλειά του. Πόσα περιοδικά του εξωτερικού διαβάζετε; Πόσα μουσικά περιοδικά διαβάζετε σε σταθερή βάση μηνιαίως; 2; 3; Μήπως 5; Λίγα είναι. Ο μουσικός συντάκτης είναι υποχρεωμένος να έχει διασκορπισμένα σε κάθε γωνιά του πλανήτη άτομα εμπιστοσύνης του, τα οποία είναι ικανά ανά τακτά χρονικά διαστήματα να τον «προμηθεύουν» με «off the record πληροφορίες». Κοινώς, οφείλει να βρίσκεται τουλάχιστον 3 βήματα μπροστά από τις εξελίξεις. Έχετε επαφές στη Νότια Αμερική; Έχετε κολλητούς στην Αργεντινή – την πρωτεύουσα του power metal; Δεν αρκεί ... χρειάζεστε και κάποιον γνωστό σε Χιλή, Περού ή Κολομβία. Σας το λέω εγώ. Έχετε contact στην Αυστραλία, που να μπορεί να σας προμηθεύει εύκολα με υλικό από Ιαπωνία ... διότι το θεωρώ λιγάκι δύσκολο (ή 6αρι στο ΛΟΤΤΟ) να πιάσετε contact στην Ιαπωνία; Τι γίνεται με τη βόρεια Ευρώπη; Με τη βόρεια Αμερική;

   aa2012-01-20R copyΠόσο μεγάλη είναι η δισκοθήκη ενός επίδοξου μουσικού συντάκτη; Νομίζει κάποιος ότι ακούγοντας 10 χρόνια μουσική και έχοντας αγοράσει μερικούς χιλιάδες δίσκους μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι σε θέση να «ενημερώσει τον κόσμο» ή να «παρουσιάσει ένα δίσκο»; Με τα bootlegs τι γίνεται πραγματικά; Νομίζετε ότι μπορείτε να μου πείτε κάτι, που δεν γνωρίζω για το “Images and words”; Koμματάκι δύσκολο, αφού όλα για όλα έχουν γραφτεί, από πολλούς μάλιστα, εκατοντάδες φορές. Ελάτε όμως να μου μιλήσετε, αν θέλετε να σας ακούσω με ενδιαφέρον, για το bootleg των DREAM THEATER με τον Jordan Rudess στα πλήκτρα λίγο πριν προσλάβουν τον Derek Sherinian στο συγκρότημα. Χα, δεν έχει γίνει κάποιο λάθος ... τα ονόματα και η σειρά τους είναι σωστή. Τι γίνεται με τα demos; Την ιαπωνική σκηνή; Τη λατινοαμερικάνικη σκηνή; Υπομονή, επιμονή και πολύ ψάξιμο επομένως!

   aamegastarke-sammler-cd-collektion-330-originale-184528Ο μουσικός συντάκτης οφείλει να έχει πόρωση, τυφλή πίστη, ανίατη αρρώστια και βαρύ πάθος γι΄αυτό που υπηρετεί. Οφείλει να ξέρει να γράφει. Το 60% των συντακτών σήμερα δεν έχει ιδέα τι θα πει γράψιμο. Ο σωστός συντάκτης γνωρίζει άριστα την ελληνική γλώσσα, ξέρει ορθογραφία, γραμματική, συντακτικό και διαθέτει πλούσιο λεξιλόγιο. Πίσω στη μελέτη επομένως. Οι μουσικές γνώσεις ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ. Χρειάζονται και γραμματικές γνώσεις. Αυτό εννοούμε όταν λέμε μελέτη. Διαβάζουμε τα πάντα και συνεχώς. Δεν σταματάμε δευτερόλεπτο, διότι ο χρόνος είναι χρήμα. Διαβάζουμε μέσα στο μετρό ακούγοντας μουσική ταυτόχρονα, διαβάζουμε στα κλεφτά στη δουλειά, ακούγοντας πάντα μουσική. Κι όταν μείνουμε σε κάτι πίσω, θυμόμαστε τους παλιόφιλους που ανέφερα παραπάνω και τους καλούμε να μας ενημερώσουν για τις τελευταίες εξελίξεις. Για τον μουσικό συντάκτη δεν υπάρχει, «δεν μου αρέσουν οι Metallica». Δεν υπάρχει επίσης, «εγώ είμαι μεταλάς και δεν ακούω Jennifer Lopez». O μεταλάς είναι μεταλάς, αλλά ο σωστός μουσικός συντάκτης οφείλει να έχει γνώμη για κάθε μεγάλο ρεύμα/μουσικό κίνημα/όνομα της εποχής του! Αγχωθήκατε; Ακούστε άρα και το άλμπουμ της Jennifer Lopez διότι επιβάλλεται να έχετε άποψη και ξανασκεφτείτε το.

Μίλτος Λυμπιτσούνης
aa284975 490688067625842 2135491399 n

Mindfield

Επισκέπτες

0 Μέλη και 159 Επισκέπτες Συνδεδεμένοι
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd